DERS ADI

: Psikopatoloji I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3001 Psikopatoloji I ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ADVİYE ESİN YILMAZ SAMANCI

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Dersin amacı DSM-5'te sınıflanan psikiyatrik bozukluklara özgü tanı kriterlerinin, ayrıştırıcı tanıların, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerin, tedavi yaklaşımlarının ve çeşitli vaka örneklerinin incelenmesidir. Bu amaç kapsamında depresif bozukluklar, ikiuçlu (bipolar) ve ilişkili bozukluklar, kaygı bozuklukları, obsesif kompülsif bozukluk ve ilişkili bozukluklar ve travma ve tetikleyici etkenle (stresörle) ilişkili bozukluklar ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tanı kriterlerini listeleyebilme
2   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların ayrıştırıcı tanılarını açıklayabilme
3   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların epidemiyolojik özelliklerini açıklayabilme
4   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların etiyolojik özelliklerini açıklayabilme
5   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozukluklarla birlikte görülebilecek olası eştanıları açıklayabilme
6   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tedavi yaklaşımlarını açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve gereklerin tanıtımı, anormal davranış tanımı
2 Anormal davranışları açıklayan temel kuramsal yaklaşımlar
3 Sınıflandırma ve tanı sistemleri
4 Klinik değerlendirme işlemleri, değerlendirme etiği ve psikopatolojide araştırma yöntemleri
5 Kaygı Bozuklukları (Panik Bozukluğu, Agorafobi, Özgül Fobi, Sosyal Fobi)
6 Kaygı Bozuklukları (Yaygın Kaygı Bozukluğu, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Seçici Konuşmazlık)
7 Panik Bozukluk, Agorafobi, Sosyal Fobi, Yaygın Kaygı Bozukluğu Sunumları
8 Obsesif Kompülsif Bozukluk ve İlişkili Bozukluklar
9 Travma ve tetikleyici etkenle (stresörle) ilişkili bozukluklar
10 Obsesif Kompülsif Bozukluk ve Travma Sonrası Stres Bozukluğu Sunumları
11 Depresif Bozukluklar ve İntihar
12 İkiuçlu (Bipolar) ve İlişkili Bozukluklar
13 Majör Depresif Bozukluk ve Bipolar Bozukluk Sunumları
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Davison, G.C. ve Neale, J.M. (2004). Anormal psikolojisi (7. Baskı). (İ. Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1998.)
2 American Psychiatric Association (2001). DSM-IV-TR tanı ölçütleri başvuru el kitabı, yeniden gözden geçirilmiş baskı. (E. Köroğlu, Çev.). Ankara: Hekimler Yayın Birliği. (Orijinal çalışma basım tarihi 2000.)
3 Oltmanns, T.F., Neale, J.M., & Davison, G.C. (2003). Anormal davranışlar psikolojisinde vak a çalışmaları. (İ. Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1995, 4th ed.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20 + BUT * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders, Sunum, Soru-Yanıt, Tartışma

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-6: Ara sınav, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14.00-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155454445
ÖK.255454445
ÖK.355454445
ÖK.455454445
ÖK.555454445
ÖK.654535555