DERS ADI

: Anlaşmazlık Çözümünde Arabuluculuk

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3042 Anlaşmazlık Çözümünde Arabuluculuk SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere bir kişiler arası anlaşmazlık çözüm tekniği olarak arabuluculuk tekniğini ve becerisinin öğretilmesidir. Dersin bir diğer amacı ise, psikoloji öğrencilerine uygulama alanı olarak aile arabuluculuğu konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiler arası anlaşmazlıklar ve aile anlaşmazlıkları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Arabuluculuğun temellerinin anlaşılması
3   Arabuluculuk modellerinin ve teorik temellerinin anlaşılması
4   Bir anlaşmazlık çözüm stratejisi olarak arabuluculuğun anlaşılması
5   Arabuluculuk sürecinin anlaşılması
6   Arabuluculuğun kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde uygulanabilmesi
7   Anlaşma metni yazılabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişiler arası anlaşmazlıkların çözüm sürecinde arabuluculuk
2 Arabuluculuk stratejileri
3 Aile arabuluculuğu
4 Aile arabuluculuğu
5 Aile arabuluculuğu, boşanma ve velayet arabuluculuğu
6 Aile arabuluculuğu, çocuklar, velayet ve ortak ebeveynlik
7 vize
8 Aile arabuluculuğu, boşanma ve ebeveynlik planı
9 Aile arabuluculuğu, boşanma ve ebeveynlik planı
10 Aile arabuluculuğu standartları
11 Arabuluculuk süreci ve basamakları
12 Arabuluculuk süreci ve basamakları
13 Arabuluculuk uygulamaları
14 Arabuluculuk uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford: Brooks / Cole, Thomson Learning.
2. Beer, J. E. And Stief, E. (1997). The mediator s handbook. Canada:New Society Publishers.
3. Bush, A. B. R. ve Folger, P. J. (1994). The promise of mediation: Responding to conflict through empowerment and recognition. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
4. Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in (2nd Ed.). USA: Penguin Boks.
5. Moore, W. C. (1996). The mediation process: practical strategies for resolving conflict (2nd edit.). San Francisco: Jossey-Bass.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final
Bütünleme

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

abbas.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 4 5 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15554
ÖK.2554
ÖK.3554
ÖK.45454
ÖK.55454
ÖK.6555
ÖK.7555444