DERS ADI

: Kişilerarası Çatışma Çözümü

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3043 Kişilerarası Çatışma Çözümü SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere kişiler arası anlaşmazlıklar, anlaşmazlıkların türleri, nedenleri, anlaşmazlık çözüm stratejileri, prensipleri, kişiler arası müzakere ve arabuluculuk konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiler arası anlaşmazlıklar ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Kişiler arası anlaşmazlıkların nedenleri, türleri, olumlu ve olumsuz sonuçlarını açıklayabilmesi
3   Kişiler arası anlaşmazlıklar ve anlaşmazlık çözüm stratejileri ve prensipler arasındaki ilişkiyi özellikleriyle açıklayabilmesi
4   Anlaşmazlık çözüm prensiplerini açıklayabilmesi
5   Kişiler arası anlaşmazlıkları yüzyüze müzakere edebilmesi
6   Anlaşmazlıkların yapıcı ve barışçıl çözümünün sağlanabilmesi için arabuluculuk yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişiler arası anlaşmazlıklıkların doğası
2 Kişiler arası anlaşmazlıkların türleri, nedenleri
3 İletişim ve kişiler arası anlaşmazlıklar
4 Anlaşmazlık çözüm stratejileri
5 Anlaşmazlık çözüm prensipleri
6 Anlaşmazlık çözüm prensipleri
7 Kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde müzakere
8 Kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde müzakere
9 Müzakere uygulamaları
10 Müzakere uygulamaları
11 Kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde arabuluculuk
12 Kişiler arası anlaşmazlıkların çözümünde arabuluculuk
13 Uygulama
14 Genel Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford: Brooks/ Cole, Thomson Learning.
Bush, R., A., B. & Folger, J., P. (2005). The promise of mediation: The transformative approach to conflict (revised version). USA: Jossey-Bass
Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in (2nd Ed.). USA: Penguin Boks.
Ildır, G. (2003). Alternatif uyuşmazlık çözümü: Medeni yargıya alternative yöntemler. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Karip, E. (1999). Çatışma yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Lulofs, R. S. ve Cahn D. D. (2000). Conflict from theory to action (2nd ed.). Boston: Allyn

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-6: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

abbas.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 3 7 21
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155445
ÖK.25445
ÖK.3554555
ÖK.45445
ÖK.55444
ÖK.654444