DERS ADI

: Çağdaş Siyaset Felsefesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEL 4138 Çağdaş Siyaset Felsefesi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. REŞAT LEVENT AYSEVER

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çağdaş siyaset kuramlarını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, çağdaş siyaset felsefesinin başlıca tartışmalarını kavrar.
2   Çağdaş siyaset felsefesinin başlıca kavramlarını kavrar.
3   Edindiği siyaset felsefesi bilgisini güncel siyasal sorunlarına uygular.
4   Edindiği siyaset felsefesi bilgisiyle, güncel siyasal sorunları felsefi bir bakış açısıyla çözümler.
5   Edindiği siyaset felsefesi bilgisiyle, güncel siyasal sorunları felsefi bir bakış açısıyla değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İdeoloji kavramının tarihsel süreci
2 Gramcshi, Althusser ve Marx ta ideoloji kavramı
3 Muhafazakarlık ve Romantizm
4 Aydınlanma felsefesi ve Liberalizmin kaynakları
5 David Hume dan Jeremy Bentham a faydacılık
6 John Stuart Mill ve klasik liberalizm / Sivil toplum kavramı
7 Ara Sınav
8 John Locke tan John Rawls a Sözleşme Kuramı ve Liberalizm / Özgürlük kavramı
9 John Rawls ve eşitlikçi liberalizm / Adalet Kavramı
10 Marxizm: Liberalizm Eleştirisi / Eşitlik kavramı
11 Marxizm
12 Milliyetçilik ve Toplulukçuluk
13 Kavramsal çalışma: Demokrasi nedir
14 Kavramsal çalışma: Demokrasi nedir

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A. Berten, P. Da Silveira, H. Pourtais (der.) (2006). Liberaller ve Cemaatçiler, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
A. Negri, Marx Ötesi Marx, İstanbul: Otonom Yayıncılık.
Bryan Turner (1997). Eşitlik, çev: Bahadır Sina Şener, Ankara: Dost Kitabevi.
E. Gellner (1992). Uluslar ve Ulusçuluk, (çev.) B.E. Behar ve G.G. Özdoğan, İstanbul: İnsan Yayınları.
Eric Hobsbawm (1999). 1780 den Günümüze Milletler ve Milliyetçilik, çev: Osman Akınhay, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
Felsefelogos, sayı 25-26, İstanbul: Bulut Yayıncılık.
Füsun Üstel (1999). Yurttaşlık ve Demokrasi, Ankara: Kitabevi Yayınları.
John Stuart Mill (1963). Hürriyet, çev: Osman Dostel, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
Serpil Sancar Üşür, İdeolojinin Serüveni Yanlış Bilinç ve Hegemonyadan Söyleme, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
Terry Eagleton, İdeoloji, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Tartışma
3. Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.135
ÖK.2454
ÖK.3545434
ÖK.4345
ÖK.55534