DERS ADI

: İletişim Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 4003 İletişim Becerileri ZORUNLU 4 0 0 4

Dersi Veren Birim

Felsefe

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. GAMZE ERDOĞAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe

Dersin Amacı

Mevcut egemenlik ilişkileri bağlamında, örgütlü yer ve zamanlarda gerçekleşen tüm kişilerarası iletişim süreçlerini sağlıklı bir biçimde yürütmek. Bu süreçte ortaya çıkabilecek çatışmalı durumların aşılabilmesi için gereken iletişim becerilerini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim sürecinin önemi, unsurları, iletişim türleri ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olma,
2   Örgütsel iletişimler de dahil olmak üzere tüm kişilerarası iletişim süreçlerinde etkin olma ve ortaya çıkabilecek çatışmaları yönetebilme,
3   Kendini açmanın önündeki engelleri kaldırma ve doğru ifade etme becerisi,
4   Etkin dinleme ve empatik yaklaşım becerisi,
5   Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerinde yetkinlik,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişim Kavramı, İletişim Süreci,İletişimin işlevleri
2 Algı Süreci ve Bu Süreci Etkileyen Faktörlerin Analizi
3 Psikolojik Gürültü: Önyargı, Kendini Gerçekleştiren Kehanet, Hale Etkisi
4 İlk İzlenim ve İzlenim Yönetimi Teknikleri
5 İletişim Biçimleri: Dille İletişim, Dil Ötesi İletişim
6 İletişim Biçimleri: Sözsüz İletişim ve Unsurları(Mimikler ve Jestler , Mesafe ve Temas)
7 Arasınav
8 İletişim Türleri: İçsel İletişim ve Kendini Açma
9 İletişim Türleri: Kişilerarası İletişim ve Örgütsel İletişim
10 İletişim Türleri: Kültürlerarası İletişim
11 Dinleme Becerisi ve Empatik Yaklaşım
12 Çoklu Zeka Kuramı ve Duygusal Zeka
13 Duygu ve Duygu Yönetimi
14 CV Hazırlama ve Mülakata Hazırlık
15 Mülakat Çeşitleri, Mülakat Sırasında Yapılması Gerekenler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. İrfan Erdoğan, İletişimi Anlamak, Erk Yayınları, İstanbul, 2005.
2. Üstün Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul,1994.
3. Matthew Mckay-Martha Davis-Patrick Fanning, İletişim Becerileri, HYB Yayıncılık, Ankara,1996
4. Zuhal- Acar Batlaş, Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru/cevap,tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavların ve derse katılımın değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör.Dr.Gamze ERDOĞAN
e-posta: gamze.erdogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 11:30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1345
ÖK.224
ÖK.341
ÖK.435231
ÖK.55