DERS ADI

: Roman ve Politika

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5006 Roman ve Politika SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders en eski insan kültürel eylemlerinden ikisi olan edebiyatla politika arasında başlangıcından beri var olan ilişkiyi çeşitli zaman ve kültürel ortamlarda aldığı özel biçimlerde inceleyerek, edebiyatın ne zaman ve hangi koşullarda egemen ideolojinin bir parçası halinde hareket ettiğini, hangilerinde de ona muhalif bir tavır geliştirebildiğini tartışmaya açabilmek ve yanı sıra edebiyat ve politika arasındaki karşılıklı etkileşimi irdelemek amacını taşımaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan romanına politik bir çerçeveden bakabilmeleri,
2   İktidarla, genelde sanat, özelde roman arasındaki rekabet ve işbirliği ilişkileri konusunda farkındalık geliştirerek bunlar üzerine düşünce üretebilmeleri,
3   Açık ya da saklı politik söylemlerin farkına vararak deşifre edebilmeleri,
4   Irk, sınıf, din ve cinsiyet ayrımcılığının iktidar ilişkilerini biçimlendiren öğeler olarak yeniden nasıl üretildiklerini analiz edebilmeleri,
5   Yaşadıkları toplumsal yapılarda politik süreçleri fark ederek güç ilişkileri konusunda duyarlı ve etik tavırlar geliştirebilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uncle Tom's Cabin Öğrenci Sunumu: Catherine H. Zuckert, Natural Right and the American Imagination Sınıf Tartışması
2 Uncle Tom's Cabin Öğrenci Sunumu: Catherine H. Zuckert, Natural Right and the American Imagination Sınıf Tartışması
3 The Jungle Öğrenci Sunumu: Isabel Allende, Paths of Resistance: The Art and Craft of the Political Novel Sınıf Tartışması
4 The Jungle ve A Hazard of New Fortunes Öğrenci Sunumu: George Goodin, The Poetics of Protest: Literary Form and Political Implication in the Victim-of-Society Novel Sınıf Tartışması
5 A Hazard of New Fortunes Öğrenci Sunumu: George Goodin, The Poetics of Protest: Literary Form and Political Implication in the Victim-of-Society Novel Sınıf Tartışması
6 All the King's Men Öğrenci Sunumu: Arnold Brecht, Political Theory: The Foundations of Twentieth Century Political Thought Sınıf Tartışması
7 The Human Stain Öğrenci Sunumu: Cathy Moses, Dissenting Fictions: Identity and Resistance in the Contemporary Novel Form Sınıf Tartışması
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 The Plot against America Öğrenci Sunumu: Cathy Moses, Dissenting Fictions: Identity and Resistance in the Contemporary Novel Form Sınıf Tartışması
10 The Poisonwood Bible Öğrenci Sunumu: Fidelma Ashe, Contemporary Social and Political Theory: An Introduction Sınıf Tartışması
11 Blood Tie Öğrenci Sunumu: Stephen Eric Bronner, Twentieth Century Political Theory: A Reader Sınıf Tartışması
12 Nineteen Eighty Four Öğrenci Sunumu: Stephen Eric Bronner, Twentieth Century Political Theory: A Reader Sınıf Tartışması
13 The Handmaid's Tale Robert Boyers, Atrocity and Amnesia: The Political Novel since 1945 Sınıf Tartışması
14 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Harriet Beecher Stowe, Uncle Tom's Cabin
Upton Sinclair, The Jungle
William Dean Howells, A Hazard of New Fortunes
Robert Penn Warren, All the King's Men
Philip Roth, The Human Stain
---, The Plot against America
Barbara Kingsolver, The Poisonwood Bible
Mary Lee Settle, Blood Tie
George Orwell, Nineteen Eighty Four
Margaret Atwood, The Handmaid's Tale
Ursula K. LeGuin, The Left Hand of Darkness

Yardımcı kaynaklar:
Politik Roman Teorisi:
Catherine H. Zuckert, Natural Right and the American Imagination
Cathy Moses, Dissenting Fictions: Identity and Resistance in the Contemporary Novel Form
Isabel Allende, Paths of Resistance: The Art and Craft of the Political Novel
Nancy Armstrong, Desire and Domestic Fiction: A Political History of the Novel
Robert Boyers, Atrocity and Amnesia: The Political Novel since 1945
George Goodin, The Poetics of Protest: Literary Form and Political Implication in the Victim-of-Society Novel

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Tartışma
Metin çözümlemesi
Öğrenci Sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavından birisi araştırma ödevi olarak yapılacaktır. Burada yapılan araştırmanın niteliği, güncelliği ve ana düşünceye entegrasyonu, tartışmanın anlamlılığı, tutarlılığı, düşünce gelişimindeki akıcılık ve dilin doğru ve deyimsel kullanılmasındaki başarı gibi ölçütler göz önüne alınacaktır. Araştırma ödevi MLA formatının en son kurallarına uygun olarak hazırlanacaktır. Kaynakça en az on adet ikincil kaynak içermelidir. Cliffsnotes, Sparksnotes gibi yardımcı kitaplar Kaynakça olarak kabul edilmeyecektir.
Sınıf içinde yapılan sınavda açık uçlu sorular sorulduysa soruyla kurulan mantıksal bağlantı, açımlamadaki ve düşünce geliştirmedeki tutarlılık ve dilin doğruluğu ve akıcılığı aranan temel ölçütlerdir.
Sunumlarda; konuya hâkimiyet, anlatımdaki açıklık ve netlik, düşüncelerin organizasyonu, zamanlama ve sorulara verilen yanıtların bilgi birikimine işaret etmesi ve mantık çerçevesinde ifadesi aranan temel değerlendirme ölçütleridir.
Sınıf içi tartışmaları anlamak ve izleyebilmek için her haftaya ait okuma ödevlerin kesinlikle yapılması gerekmektedir. Bu yüzden her öğrencinin okuma metinlerini entelektüel bir düzeyde tartışmaya hazır olması gerekmektedir. Aynı zamanda, daha önce tartışılan konularla mevcut konu arasında bağlantılar kurarak temeldeki tema ve sorunlar üzerine daha geniş bir bakış geliştirmesi beklenmektedir.
Kısa sınavlarda sorular öğrencinin o günkü derse hazırlığını çlçmek üzere hazırlanmıştır, bu nedenle yoruma değil doğrudan konu hakkında bilgiye dayalı yanıtlar beklenecektir.
Her tür sınavda kişisel yorumlar gerçeklerle ve bilgiyle desteklenmek zorundadır.
Derse katılımdan alınacak puan sınıf içi tartışmalarına yapılan entelektüel katkı düzeyiyle orantılı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Araştırma ödevlerinde intihal girişiminde bulunan öğrenciler dersten başarısız sayılacaktır. Bu tür bir eylemin cezası programla ilişik kesmeyle sonuçlandırılabileceğinden bu konuda azami dikkat gerekmektedir.
Derse %70 oranında katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Edebiyat Fakültesi Binası Ofis A 220
Telefon: (232) 301 86 78
E-posta: gokcenils@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 3 1 3
Sunum Hazırlama 1 11 11
Final Sınavına Hazırlık 1 11 11
Ödev Hazırlama 1 11 11
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Final Sınavı 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 3 1 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155555555
ÖK.25555555555
ÖK.355555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555