DERS ADI

: Kadın Yapıtları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5047 Kadın Yapıtları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste kadın yazınının ele aldığı konular ve bu yazının özellikleri incelenir. Seçilen örnek eserler (şiir, kısa öykü, roman, tiyatro oyunu) feminist kuram çerçevesinde ele alınır ve analizler yapılır. Bu yazınsal türün irdelenmesi için gerekli yöntem ve terimler öğrencilere anlatılır. Seçilen metinlerin söz konusu yöntem ve terimler aracılığıyla çözümlenmesi dersin temel etkinliğini oluşturur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kadın yazarlar ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma.
2   Kadın yazını ile ilişkili temel kavramları öğrenme
3   Metinlerin çözümlemesini yapabilmek.
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilme
5   Feminist kuramın analiz edilen metinlere uygulanabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kadın Yazını: Giriş Sınıf Tartışması
2 Feminist Kuram Sınıf Tartışması
3 Feminist Kuram Sınıf Tartışması
4 Bir kadın yazarın kısa öyküsünün analizi Sınıf Tartışması
5 Bir kadın yazarın kısa öyküsünün analizi Sınıf Tartışması
6 Bir kadın şairin şiirinin analizi Sınıf Tartışması
7 Bir kadın şairin şiirinin analizi Sınıf Tartışması
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Bir kadın yazarın romanının analizi Sınıf Tartışması
10 Bir kadın yazarın romanının analizi Sınıf Tartışması
11 Bir kadın yazarın romanının analizi Sınıf Tartışması
12 Bir kadın yazarın romanının analizi Sınıf Tartışması
13 Bir kadın yazarın romanının analizi Sınıf Tartışması
14 Bir kadın tiyatro yazarının oyununun analizi Sınıf Tartışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Plath, Sylvia. The Bell Jar.
Friedan, Betty. The Feminine Mystique.
Showalter, Elaine, ed. The New Feminist Literature: Essays on Women, Literature and Theory. New York:
Pantheon, 1985.
Landy, Alice S. The Heath Introduction to Literature. Lexington, MA: Heath, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin öğretmeni tarafından dersin anlatılması ve görsel materyallerle anlatılan dersin desteklenmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ilan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Dilbilgisi kurallarına uyulması, tartışmanın içeriğinin düzgünlüğü, önemli anahtar kelimelerin kullanılması, Öğrencinin gerekli okumaları yapmış olması ve derste anlatılan temel dinamikleri tanımlayıp kullanabilmesi.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 oranında derse katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55