DERS ADI

: Transatlantik Modernizm

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5036 Transatlantik Modernizm SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders Amerika ve Avrupa'da entelektüel bir akım olarak Modernizmin belli başlı yazarlarını, sanatçılarını ve eserlerini inceler.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modernist incelemelerin temel kuramsal konuları hakkında bilgi sahibi olma.
2   Modern yazarları ve sanatçıları kültür tarihi içinde tanıma; modern edebiyat ve sanat eserlerini analiz etme.
3   Genelde Yüksek Modernizmi ve özeldeTransatlantik Modernizmi tarihsel ve toplumsal bağlamları içinde anlama.
4   Avrupa ve Amerikan modernizminin temel edebi eserlerini karşılaştırabilme.
5   Edebiyatta modernizmden postmodernizme olan evrimi anlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanıtım Avrupa ve Amerika'da Modernizm
2 Charles Baudelaire (1821-1867) Painter of Modern Life (kurgudışı, 1863), "The Beacons" (şiir) Kötülüğün Çiçekleri (1857)
3 Stephane Mallarme (1842-1898) Paul Verlaine (1844-1896) Mallarme: "Flowers" "The Pipe" "Homage to Richard Wagner" (şiir) Verlaine: "Innocents We" "After Three Years" (şiir)
4 Comte de Lautreamont (1846-1870) Arthur Rimbaud (1854-1891) Lautreamont: The Songs of Maldoror (şiirsel roman, 1868) Rimbaud: "Memory" "Motion" (şiir)
5 Jules Laforgue (1860-1887) Paul Valery (1871-1945) Laforgue: "October's Little Miseries" "The Dirge of the Poet's Fetus" (şiir) Valery: "The Seaside Cemetery" (şiir, 1920)
6 William Butler Yeats (1865-1939) James Joyce (1882-1941) Yeats: "Second Coming" (şiir, 1919) Joyce: "Araby" (öykü, 1914)
7 Thomas Mann (1875-1955) Rainer Marie Rilke (1875-1926) Mann: "Tobias Mindernickel" (öykü, 1897) Rilke: The Notebooks of Malte Laurids Brigge (roman, 1910)
8 Oscar Wilde (1854-1900) Djuna Barnes (1892-1982) Wilde: "The Happy Prince" (masal, 1888) Barnes: "Smoke" (öykü, 1910)
9 Marcel Proust (1871-1922) Hart Crane (1899-1932) Proust: Swann's Way (romandan bölümler, 1913) Crane: "Forgetfulness" "Interior" (şiir)
10 Gertrude Stein (1874-1946) Virginia Woolf (1882-1941) Stein: "Gentle Lena" Three Lives (kısa roman, 1909) Woolf: "Kew Gardens" (öykü, 1919)
11 Edna St. Vincent Millay (1892-1950) Ernest Hemingway (1899-1961) Millay: "Remembrance" "Sorrow" "Spring" (şiirler) Hemingway: "Hills Like White Elephants" (öykü, 1927)
12 Ezra Pound (1885-1972) William Carlos Williams (1883-1963) Pound: "A Retrospect" ve "A Few Don'ts" (denemeler, 1918), "Portrait d'une Femme" (şiir, 1917) Williams: "The Red Wheelbarrow" (şiir, 1923)
13 Conrad Aiken (1889-1973) T.S. Eliot (1888-1965) Aiken: "1915: The Trenches" - II (şiir, 1917) Eliot: "Burnt Norton" Four Quartets (şiir, 1936)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Wilson, Edmund. Axel's Castle: A Study of Imaginative Literature 1870-1930. NY: Farrar, Straus and Giroux, 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Sunumlar ve tartışma
Metin çözümlemesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesinde ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dikkate alınacaktır. Bütün öğrencilerin dersin okuma materyaline hazırlanmış olarak derse katılımları beklenmektedir. Değerlendirme kriterlerini sağlayamayan öğrenciler dersten başarısız olur.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 oranında katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.basarir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Kitap Okuma 13 5 65
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 177

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155455444
ÖK.255455444
ÖK.355455444
ÖK.4
ÖK.5