DERS ADI

: Karşılaştırmalı Edebiyat

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5026 Karşılaştırmalı Edebiyat SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. NİLSEN GÖKÇEN ULUK

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders; çeşitli ulusal yazınlardan roman örneklerini izleksel bir bütünlük içinde karşılaştırarak çeşitli izleklerin farklı kültürlerde kavramsallaştırılmalarını ve bir kültür ya da zamandan diğerine aktarılırken geçirdiği değişimleri, anlam kaymalarını, bağlantıları incelemek, dolayısıyla kültürler ve zamanlar arasında yazın yapıtları aracılığıyla diyaloglar kurma ya da var olan diyalogları keşfetme amacını gütmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karşılaştırmalı edebiyat kavramı ve kuramlarını tanıması,
2   Karşılaştırmalı edebiyatın Post-Sömürgecilik, Çok-kültürlülük ve Feminizm gibi dünya görüşleriyle olan bağlarını görmesi
3   Batı ve Batı dışı edebiyat külliyatı arasında bağ ve diyalog kurabilmesi,
4   Edebiyat yoluyla kültürün inşa edilen bir yapı olduğuna ilişkin farkındalık geliştirerek farklı kültürel ifadelere duyarlılık geliştirmesi,
5   Durumlara ilişkin eleştirel pozisyonlar geliştirebilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nathaniel Hawthorne, The Scarlet Letter Öğrenci Sunumu: Susan Bassnett, Comparative Literature: A Critical Introduction Sınıf Tartışması
2 Orhan Pamuk, Beyaz Kale Öğrenci Sunumu: Susan Bassnett, Comparative Literature: A Critical Introduction Sınıf Tartışması
3 Elif Şafak, Pinhan Öğrenci Sunumu:Öğrenci Sunumu: Azade Seyhan, Tales of Crossed Destinies: The Modern Turkish Novel in a Comparative Context Sınıf Tartışması
4 Ursula K. LeGuin, The Left Hand of Darkness Öğrenci Sunumu: Susan Bassnett, Comparative Literature: A Critical Introduction Sınıf Tartışması
5 Philip Roth, The Human Stain Öğrenci Sunumu: Charles Bernheimer, Comparative Literature in the Age of Multiculturalism Sınıf Tartışması
6 J. M. Coetzee, Disgrace Öğrenci Sunumu: Charles Bernheimer, Comparative Literature in the Age of Multiculturalism Sınıf Tartışması
7 Arundhati Roy, The God of Small Things Öğrenci Sunumu: Ann Massa and Alistair Stead, Forked Tongues : Comparing 20th-Century British and American Literature Sınıf Tartışması
8 Sınıf Tartışması Sınıf Tartışması
9 Reşat Nuri Güntekin, Acımak Öğrenci Sunumu: Azade Seyhan, Tales of Crossed Destinies: The Modern Turkish Novel in a Comparative Context Sınıf Tartışması
10 Margaret Atwood, The Blind Assassin Öğrenci Sunumu: Ann Massa and Alistair Stead, Forked Tongues : Comparing 20th-Century British and American Literature Sınıf Tartışması
11 Jerzy Kosinski, Painted Bird Öğrenci Sunumu: Pierre Ancet, Ucube Bedenlerin Fenomenolojisi Sınıf Tartışması
12 Margaret Atwood, The Handmaid's Tale Öğrenci Sunumu: Pierre Ancet, Ucube Bedenlerin Fenomenolojisi Sınıf Tartışması
13 Philip Roth, The Plot against America Öğrenci Sunumu: Kitap-lık "Karşılaştırmalı Edebiyat" Sınıf Tartışması
14 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kurgu:
Nathaniel Hawthorne, The Scarlet Letter
Orhan Pamuk, Beyaz Kale
Elif Şafak, Pinhan
Ursula K. LeGuin, The Left Hand of Darkness
Philip Roth, The Human Stain
---., The Plot against America
J. M. Coetzee, Disgrace
Arundhati Roy, The God of Small Things
Reşat Nuri Güntekin, Acımak
Margaret Atwood, The Blind Assassin
---., The Handmaid's Tale
Jerzy Kosinski, Painted Bird
Kuram:
Susan Bassnett, Comparative Literature: A Critical Introduction
Azade Seyhan, Tales of Crossed Destinies: The Modern Turkish Novel in a Comparative Context
Charles Bernheimer, Comparative Literature in the Age of Multiculturalism
Ann Massa and Alistair Stead, Forked Tongues : Comparing 20th-Century British and American Literature
Pierre Ancet, Ucube Bedenlerin Fenomenolojisi
Kitap-lık "Karşılaştırmalı Edebiyat" v. 115 Nisan 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı
Tartışma
Metin çözümlemesi
Öğrenci Sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavından birisi araştırma ödevi olarak yapılacaktır. Burada yapılan araştırmanın niteliği, güncelliği ve ana düşünceye entegrasyonu, tartışmanın anlamlılığı, tutarlılığı, düşünce gelişimindeki akıcılık ve dilin doğru ve deyimsel kullanılmasındaki başarı gibi ölçütler göz önüne alınacaktır. Araştırma ödevi MLA formatının en son kurallarına uygun olarak hazırlanacaktır. Kaynakça en az on adet ikincil kaynak içermelidir. Cliffsnotes, Sparksnotes gibi yardımcı kitaplar Kaynakça olarak kabul edilmeyecektir.
Sınıf içinde yapılan sınavda açık uçlu sorular sorulduysa soruyla kurulan mantıksal bağlantı, açımlamadaki ve düşünce geliştirmedeki tutarlılık ve dilin doğruluğu ve akıcılığı aranan temel ölçütlerdir.
Sunumlarda; konuya hâkimiyet, anlatımdaki açıklık ve netlik, düşüncelerin organizasyonu, zamanlama ve sorulara verilen yanıtların bilgi birikimine işaret etmesi ve mantık çerçevesinde ifadesi aranan temel değerlendirme ölçütleridir.
Sınıf içi tartışmaları anlamak ve izleyebilmek için her haftaya ait okuma ödevlerin kesinlikle yapılması gerekmektedir. Bu yüzden her öğrencinin okuma metinlerini entelektüel bir düzeyde tartışmaya hazır olması gerekmektedir. Aynı zamanda, daha önce tartışılan konularla mevcut konu arasında bağlantılar kurarak temeldeki tema ve sorunlar üzerine daha geniş bir bakış geliştirmesi beklenmektedir.
Kısa sınavlarda sorular öğrencinin o günkü derse hazırlığını çlçmek üzere hazırlanmıştır, bu nedenle yoruma değil doğrudan konu hakkında bilgiye dayalı yanıtlar beklenecektir.
Her tür sınavda kişisel yorumlar gerçeklerle ve bilgiyle desteklenmek zorundadır.
Derse katılımdan alınacak puan sınıf içi tartışmalarına yapılan entelektüel katkı düzeyiyle orantılı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Araştırma ödevlerinde intihal girişiminde bulunan öğrenciler dersten başarısız sayılacaktır. Bu tür bir eylemin cezası programla ilişik kesmeyle sonuçlandırılabileceğinden bu konuda azami dikkat gerekmektedir.
Derse %70 oranında katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Edebiyat Fakültesi Binası Ofis A 220
Telefon: (232) 301 86 78
E-posta: gokcenils@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 3 2 6
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 3 1 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.255555555
ÖK.355555
ÖK.455555555
ÖK.555555