DERS ADI

: Amerikan Edebiyatında Gotik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 5022 Amerikan Edebiyatında Gotik SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Amerikan gotik edebiyatının önde gelen yazarlarını ve eserlerini tanıtmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebiyatta gotik tarzın temel biçimsel özelliklerini tanımlayabilmek,
2   Amerikan gotik edebiyatının Avrupa gotik edebiyatından ayrılan yönlerini ortaya koyabilmek,
3   Amerikan gotik geleneğinde yazılmış eserlerin metin analizini yapabilmek,
4   Amerikan gotik öykücülüğünün ortak anlam şemalarını çıkarabilmek,
5   Gotik edebiyatın ideolojik ve felsefi çatısını oluşturabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gotik tarzın kökeni ve evrimi Mimarlık, güzel sanatlar ve popüler kültürde gotik üslup. Mezarlık şiiri ve sansasyon romanı.
2 Gotik edebiyat tarihi ve kuramı Gotik romansın Avrupa'daki ilk örnekleri ve gotikte geleneksel kalıplar. Hayalet öyküleri.
3 19. yüzyıl Amerikan gotiği "Rip Van Winkle" (Washington Irving) "The Legend of Sleepy Hollow" (Washington Irving)
4 19. yüzyıl Amerikan gotiği "Metzengerstein" (Edgar Allan Poe) "Ligeia" (Edgar Allan Poe)
5 19. yüzyıl Amerikan gotiği "The Fall of the House of Usher" (Edgar Allan Poe) "The Black Cat" (Edgar Allan Poe)
6 19. yüzyıl Amerikan gotiği "The Birth Mark" (Nathaniel Hawthorne) "Young Goodman Brown" (Nathaniel Hawthorne)
7 19. yüzyıl Amerikan gotiği "The Tartarus of Maids" (Herman Melville) "The Yellow Wallpaper" (Charlotte Perkins Gilman)
8 19. yüzyıl Amerikan gotiği The Turn of the Screw (Henry James)
9 20. yüzyıl Amerikan gotiği "The Romance of Certain Old Clothes" (Henry James)
10 20. yüzyıl Amerikan gotiği "The Moonlit Road" (Ambrose Bierce) "The Damned Thing" (Ambrose Bierce)
11 20. yüzyıl Amerikan gotiği "The Outsider" (H.P. Lovecraft) "The Veldt" (Ray Bradbury)
12 20. yüzyıl Amerikan gotiği "The Lottery" (Shirley Jackson) "Schrödinger's Cat" (Ursula Le Guin)
13 20. yüzyıl Amerikan gotiği "Freniere" (Anne Rice) "The Reach" (Stephen King)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Oates, Joyce Carol, ed. American Gothic Tales. Plume, 1996.
Yardımcı kaynaklar:
Punter, David, ed. A Companion to the Gothic. Malden, Mass.: Blackwell, 2000.
Referanslar:
Carroll, Noel. The Philosophy of Horror, or the Paradoxes of the Heart. New York: Routledge, 1990.
Ellis, Markman. The History of Gothic Fiction. Edinburgh: Edinburgh U P, 2000.
Punter, David. The Literature of Terror: A History of Gothic Fictions from 1765 to the Present Day, Vol, The Gothic Tradition. New York: Longman, 1996.
Punter, David. The Literature of Terror: A History of Gothic Fictions from 1765 to the Present Day, Vol II, The Modern Gothic. New York: Longman, 1996.
Williams, Anne. Art of Darkness: A Poetics of Gothic. Chicago: U of Chicago P, 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturma ve üzerine bina edilecek materyalin tanıtımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında doğrudan etkileşim içeren temel formattır. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojinin aktarımında merkezi öneme sahiptir.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve ilgili metinlerin farklı durumlara uygulanabilirliğini sorgulama ve bilgiyi somutlaştırma sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar ve filmler: Dersin ana malzemesini tanımlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa filmlerin ve belgesellerin sınıf içinde gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sorular, önerilen tartışma konusuna göre öğrencinin toplumsal, kültürel ve ideolojik yorumundaki tutarlılığı ölçmeye, analitik ve eleştirel bakış açısını geliştirmeye yöneliktir.
2. Sorular, durum çözümlemeye dayalı olduğu için çoklu yanıtlar içermektedir.
3. Sorular edebiyat tarihi, kuramı ve felsefesini birlikte ele almaya ve değerlendirmeye dayanır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrencinin düşünsel yeteneklerini ölçmeye ve daha kapsamlı yanıtlar vermeye yönelik olması bakımından sınavlar kitap ve ders notu açık olarak yapılır.
3. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.
4. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
5. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve ara sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.basarir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 3 5 15
Kitap Okuma 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1554555544335
ÖK.2554555544335
ÖK.3554555544335
ÖK.4554555544335
ÖK.5554555544335