DERS ADI

: Amerikan Gezi Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 6040 Amerikan Gezi Edebiyatı SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. YEŞİM BAŞARIR

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Doktora (İngilizce)

Dersin Amacı

Amerikalı ve Avrupalı yazarların eserlerinde Amerikan doğal ve kültürel coğrafyasını eleştirel ve analitik yöntemlerle inceleme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yol romanları, yol şiirleri, gezi notları ve seyahatnameler gibi farklı edebi metinler üzerinden Amerikan coğrafyası, toplumsal yapısı, yaşam biçimleri ve kültürel dokusunu oluşturan temel özellikleri tanımlayabilme
2   Amerikan kültür değerlerini bir yolcunun, bir yabancının, bir göçmenin, bir gezginin, bir düşünürün, bir sanatçının yazılarında farklı söylemler çerçevesinde çözümleyebilme
3   Yer ve yöre belgeseli tarzında oluşturulan metinlerin akışında Amerikan değerleri ve tarihine ilişkin farklı okumalar geliştirebilme
4   Edebi türlere ve anlatıcının bakış açısına göre değişen ideolojik yüklemeleri ve stratejik çeşitliliği ayrımsayabilme
5   Amerikan kırsalını ve kent coğrafyasını anlatan edebi metinlere, yer ve alan kuramlarını uyarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konuların Tanıtımı Edebiyatta Gezi, Gezinti ve Yolculuk Temaları
2 İngiliz Romantikler ve Viktoryenler "I Wandered Lonely as a Cloud" (William Wordsworth) "Ulysses" (Alfred Lord Tennyson) "Uphill" (Christina Rosetti)
3 Deneyüstü Gezintiler Summer on the Lakes (Margaret Fuller)
4 Ruhsal bir Etkinlik olarak Yürüyüş Walking (Henry David Thoreau)
5 Yol Gizemciliği "Song of the Open Road" "As I Ebb'd with the Ocean of Life" "From Paumanok Starting I Fly Like a Bird" (Walt Whitman)
6 Hobo Yaşam Tarzları ve Trenler The Road (Jack London)
7 Yolların Dışına Yapılan Yolculuklar "Song of Myself" 46. Bölüm (Walt Whitman) "The Road Not Taken" "Stopping by Woods on a Snowy Evening" "Desert Places" "Acquainted with the Night" (Robert Frost)
8 Modern Keşifler "The Docks of London" "Kew Gardens" (Virginia Woolf)
9 Toplumdan Kaçışlar ve "Yeni Kadın" "Susie Asado" "Red Faces" (Gertrude Stein) "Travel" "Departure" "The Unexplorer" "The Snow Storm" (Edna St. Vincent Millay) "Hearthside" (Dorothy Parker)
10 Beat Kuşak ve "Yollara Düşmek" On the Road (Jack Kerouac)
11 Baştan Başa Amerika Travels with Charley: In Search of America (John Steinbeck)
12 Yol Felsefeleri Zen and the Art of Motorcycle Maintenance (Robert Pirsig)
13 Yolun Estetiği America (Jean Baudrillard) The Art of Travel (Alain de Botton)
14 Çağdaş Amerikan Seyahat Şiiri Yol şiirinden örnekler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Adams, Percy G. Travel Literature and the Evolution of the Novel. 1962. Lexington,KY: Kentucky UP, 1983.
Campbell, Neil, Alasdair Kean. American Cultural Studies: An Introduction to American Culture. New York: Routledge, 1997.
Franklin, Wayne, Michael Steiner (eds). Mapping American Culture. Iowa City: U of Iowa P, 1992
Simonson, Harold P. Beyond the Frontier. Fort Worth: Texas Christian U P, 1989.

Yardımcı kaynaklar:
Blanton, Casey. Travel Writing: The Self and the World. New York: Routledge, 2002.
Clark, Steve, ed. Travel Writing and Empire: Postcolonial Theory in Transit. New York: Zed Books, 1999.
Lisle, Debbie. The Global Politics of Contemporary Travel Writing. Cambridge: Cambridge U P, 2006.

Referanslar:
Botton, Alain de. The Art of Travel. New York: Penguin Books, 2002
Marx, Leo. The Machine in the Garden. New York: Oxford U P, 1999.
Tuan, Yi-Fu. Space and Place. Minneapolis: U of Minnesota P, 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler: Konunun kuramsal zeminini oluşturan yazıların ve ders materyalinin öğrenciye aktarımı yönünden dersler, öğretim stratejileri arasında temel unsurdur. Konuya esas teşkil eden kavram ve terminolojiyi kapsar.
2. Sınıf Tartışmaları: Derste işlenen kuramsal malzeme ve edebi metinlerin farklı kültürel ortamlara uygulanabilirliğini sorgulama, bilgiyi somutlaştırma ve örnekleme sürecidir. Her hafta dersin son saatinde gerçekleştirilir.
3. Görsel sunumlar: Dersin ana malzemesini tamamlayıcı resimler, çizimler, fotoğraflar, haritalar, videolalar gibi görsel bilginin sunumu ve konuyla ilgili kısa belgesellerin gösterimidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, derste ele alınan malzemenin ana profilini oluşturan anahtar kelime ve kavramların doğru kullanımını ölçmeye ve edinilen temel düşünce modellerini sorgulamaya yöneliktir.

Değerlendirme Kriteri

1. Sorular, önerilen tartışma konusuna göre öğrencinin toplumsal, kültürel ve edebi yorumundaki tutarlılığı ölçmeye, analitik ve eleştirel bakış açısını geliştirmeye yöneliktir.
2. Sorular, durum çözümlemeye dayalı olduğu için çoklu yanıtlar içermektedir.
3. Sorular edebiyat tarihi, kuramı ve felsefesini birlikte ele almaya ve değerlendirmeye dayanır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Öğrencinin düşünsel yeteneklerini ölçmeye ve daha kapsamlı yanıtlar vermeye yönelik olması bakımından sınavlar kitap ve ders notu açık olarak yapılır.
3. Sınavlarda her türlü kopya girişimi, disiplin işlemi ile sonuçlanır.
4. Ara sınav, dönem başından sınav tarihine kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar.
5. Yarıyıl Sonu Sınavı, Ara Sınav tarihinden dönem sonuna kadar derste işlenen konulardan hazırlanan soruları kapsar ve Ara Sınavın kapsadığı konulara göndermeler içerir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.basarir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Kitap Okuma 14 3 42
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15554554445
ÖK.25554554445
ÖK.35554554445
ÖK.45554554445
ÖK.55554554445