DERS ADI

: DAĞCILIK (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBS 5038 DAĞCILIK (SEÇMELİ) SEÇMELİ 1 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. CANER ÇETİNKAYA

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Doğa sporları etkinlikleri içerisinde birlikte doğada yaşama becerisi, zorlukların üstesinden gelebilme, doğayı yaşama ve koruma duygusunu geliştirebilme, birlikte hareket edebilme, grup içi uyum, doğada uygun malzemeleri kullanma, kendini tanıma, beslenme, kendine yetebilme vb. becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğa ve macera eğitiminde bireysel ve bireyler arası etkileşime açık oluş
2   Doğa ve çevre eğitiminin önemini kavrayış
3   Dağ ortamında kamp yapabilme
4   Kamp malzemelerini kullanma ve toparlama
5   Çevre temizliği doğayı koruma bilinci

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğa ve macera eğitimine giriş; tanım, kavram ve kuramların incelenmesi
2 Türkiye de ve dünyada dağcılığın ortaya çıkışı, gelişimi ve nedenleri
3 Dağcılık olarak sınıflandırılan faliyetlerin anlamları - Yürüyüş - Hiking - Kanyoning -Kampçılık - Kaya tırmanışı - Buz tırmanışı - Mix tırmanış - Alpinizm - Yüksek irtifa Tırmanışı - Ekspedisyon
4 Yürüyüş ve yürüyüş teknikleri, yürüyüş ekibinin oluşturulması, lider, artçı ve bunların görevleri, yürüyüşte giyim ve beslenme, sıvı alımı, baton kullanmanın faydaları
5 Kamp malzemeleri ve kullanılmasında dikkat edilecek noktalar - Çanta, çadır. ocak, kamp seti, mat, uyku tulumu. - Kamp yeri seçimi
6 Doga sporlarında giyim.Giysiler ve giysilerin temel özellikleri -İç giysiler -Orta katman giysileri -Dış katman giysileri -Ayakkabı, eldiven, bere, tozluk, gözlük Doğada beslenme, yiyeceklerin özellikleri
7 Dağ tehlikeleri ve Korunma yolları Doğadan kaynaklanan tehlikeler ( çığ, taş düşmesi, soğuk, karanlık vb.) İnsandan kaynaklanan tehlikeler (hastalık, yorgunluk, moral bozukluğu, kötü malzeme vb.)
8 Emniyet malzemeleri, ipler, düğüm
9 Emniyet malzemeleri, ipler, düğüm
10 Çadır kurulması, çadır içi düzeni, ve toplanması uygulaması
11 Doğal alanda macera oyunları uygulaması
12 Doğada treking uygulaması
13 Doğada treking uygulaması
14 Doğada treking uygulaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Anonymous. (1989). Dağcılıkta Kullanılan Düğümler. Ankara: Dağcılık Federasyonu Yayını.
2- Crocket, K. (1990). CLIMBING Terms & Techniques. Northamptonshire: Patrick Stephens Limited.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Gösterim, Takrir, Soru-cevap. Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında, uygun kıyafet ve materyalile katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Çolak İbrahim Bey Mah. İzmir Cad. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İZMİR
0232 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15533434152
ÖK.25533434152
ÖK.35533434152
ÖK.45533434152
ÖK.55533434152