DERS ADI

: ATLETİZM III (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAE 4001 ATLETİZM III (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin, atletizmin Düz Sürat koşuları, Bayrak Koşuları, Engelli sürat koşuları ile Orta ve Uzun Mesafe koşuları, uzun engelli (3000m Steeple) koşu ve Sportif Yürüyüş branşlarında detaylı teknik analizler yapabilmelerini ve yaş gruplarına uygun olarak, performansın geliştirilmesinde kullanılacak alıştırmaları özümseyerek antrenman programı yazabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Düz Sürat koşuları, Bayrak Koşuları, Engelli Sürat koşuları ile Orta ve Uzun Mesafe koşuları, uzun engelli (3000m Steeple) koşuda ve sportif yürüyüş branşında detaylı teknik analizler yapabilme
2   Düz Sürat koşularında performansın geliştirilmesinde kullanılacak antrenman alıştırmalarını özümseyerek, yaş gruplarına uygun programlar yazabilme
3   Bayrak koşularında performansın geliştirilmesinde kullanılacak antrenman alıştırmalarını özümseyerek, yaş gruplarına uygun programlar yazabilme
4   Engelli sürat koşularında performansın geliştirilmesinde kullanılacak antrenman alıştırmalarını özümseyerek, yaş gruplarına uygun programlar yazabilme
5   Orta ve Uzun Mesafe koşularında, uzun engelli (3000m Steeple) koşuda ve sportif yürüyüş branşında performansın geliştirilmesinde kullanılacak antrenman şekillerini özümseyerek, yaş gruplarına uygun antrenman programları yazabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Alçak çıkışın ve Koşu adımının analizi
2 Reaksiyon ve ivmelenme bölümünün analizi ile antrenman programı yazılımı
3 Maksimal sürati geliştirmek için antrenman programı yazılımı
4 Sürat devamlılığını geliştirmek için antrenman programı yazılımı
5 4x100 m Bayrak koşusu analizi
6 Engelli sürat Koşuları teknik analizi ve özel dayanıklılık antrenman programı yazılımı
7 Sürat ve Engelli koşularda genel ve özel kuvvet antrenman programı yazılımı
8 Vize
9 Mesafe koşuları analizi ve genel dayanıklılık (Max VO2) antrenmanı program yazılımı
10 Mesafe koşularında özel dayanıklılık (Anaerobik eşik) ve tempo antrenmanı program yazılımı
11 Uzun Mesafe Engelli (3000m Steeple) koşu teknik analizi
12 Uzun Mesafe Engelli (3000m Steeple) koşularda özel dayanıklılık ve tempo antrenmanı program yazılımı
13 Mesafe koşuları ve Uzun Mesafe Engelli (3000m Steeple) koşularda genel ve özel kuvvet antrenman programı yazılımı
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Jonath U. et.all., (1979) Lauftraining , Verlag Hofmann Schorndorf
2. Jonath U. et.all., (1981) Leichtathletik 1, Laufen und Springen , Rowohlt, Tausend

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, küçük grup tartışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1525555
ÖK.2525555
ÖK.3525555
ÖK.4525555
ÖK.5525555