Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Antrenörlük Eğitimi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Antrenörlük Eğitimi |
Dersin Amacı |
Geleneksel Türk sanat müziğinin temelini oluşturan perde ve usul dizgeleri ile bu dizgelerin tarihsel gelişim/değişim özelliklerinin öğrenilmesi, günümüz uygulamaları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi, tınısal örneklerle pekiştirilerek kalıcı müzikbilimsel değer haline getirilmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Yardımcı kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Tarihsel gelişim süreci içinde repertuvar, uygulama teknikleri, seslendirme eğilimleri, estetik değişimlerin seslendirme ve teknik karşılıklarda neden olduğu değişimleri algılama, analiz edebilme yeteneklerini geliştirecek katılımcı ders yöntemleri ile bilgilerin yerleşmesini sağlamak. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Arasınav ve final sınavları 100 üzerinden değerlendirmeye alınır, hangi sorunun hangi nota karşılık geldiği soru kağıdında açıkça belirtilir. Her öğrenci en az bir dönem ödevi hazırlar. Ödevler için iki hafta hazırlanma süresi verilir; bu süre sonunda teslim edilmeyen çalışma başarısız sayılır; değerlendirme yüzdesi de sıfır alınır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam, problem çözme, grup rolleri, uygulamalara aktif katılım ve neticeleri değerlendirme becerileri ile tüm bunların dışa dönük/aktif biçimde yerine getirilmesi temel koşullardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|