DERS ADI

: BASKETBOL I (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAE 3003 BASKETBOL I (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

FIRAT ÖZDALYAN

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; basketbolun tarihçesi, saha ve malzeme bilgisi ile temel oyun kurallarını kavratmak, basketbolda toplu ve topsuz temel hareketleri öğretebilmek, hataları düzeltebilme ve antrenman bilim ışığında öğrenme ve gelişim grubunda birim antrenman planları hazırlayabilme becerilerini vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Basketbolun Dünya da ve Türkiye deki tarihçesini ve gelişimini kavrama
2   Saha ve malzeme bilgisi sahibi olabilme, basketbol temel oyun kurallarını ifade edebilme
3   Basketbola yeni başlayanlara yaptırılacak eğitsel oyunları hazırlayıp uygulatabilme
4   Basketbolda topsuz temel hareketlerin önemini anlayabilme, uygulayabilme ve öğretebilme
5   Basketbola yeni başlayanlara yaptırılacak toplu temel hareketlerin önemini kavrama
6   Basketbolda top tutuşlarını uygulayıp, basamaklı öğretimini anlayabilme
7   Tek el ve Çift el ile verilen pasları uygulayıp, basamaklı öğretimini anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Basketbolun tarihçesi Dünya basketbolunun doğuşu ve gelişimi
2 Türkiye de basketbolun doğuşu ve gelişimi Basketbol saha ve malzeme bilgisi
3 Uluslararası basketbol oyun kuralları
4 Toplu ve topsuz temel duruşlar
5 El değiştirmeler (önden, arkadan, bacak arası ve reverse)
6 Tek ve Çift zamanlı topsuz ve toplu stoplar top tutuşları
7 Kayma adımları- Sıçramalar-Pas alma ve verme
8 Vize sınavı
9 İki El İle Verilen Paslar Baş üzerinden ve göğüs pas
10 Topsuz Aldatmalar Yerden sektirme pas
11 Önden ve Arkadan Perdeleme Alttan pas
12 Yandan Perdeleme Tek el ile verilen paslar
13 Tek el beyzbol pas, çengel pas
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Yaşar Sevim (2010). Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Fil Yayınevi.

Yardımcı kaynaklar:
Hikmet Aracı (2006). Basketbol, Nobel Yayınevi.
Ulaş Kaplan (2010). Basketbol Drill El Kitabı, Nobel Yayınevi.
Yaşar Sevim (2010). Basketbolda Kondisyon Antrenmanı, Fil Yayınevi.
Dilaver Nebioğlu (2008). Basketbol Öğretimi Yapılandırmacı Yaklaşımla Oyunlaştırılmış, VRN Basım Yayın.
Y. Gökhan Yalçın (2006). Çocuk ve Basketbol, Nobel Yayınevi.

Web Siteleri:
Türkiye Basketbol Federasyonu - http://www.tbf.org.tr/
Türkiye Basketbol Ligleri - http://www.tbl.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, uygulama, sunum, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav teorik, final sınavı ise uygulamalı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ile; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Öğr. Gör. Fırat ÖZDALYAN
firat.ozdalyan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Maç izleme 3 3 9
Tekniklerin tekrarı 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.555555
ÖK.655555
ÖK.755555