DERS ADI

: BOCCE III (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAE 4005 BOCCE III (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Dersin amacı; öğrencilere, bocce branşına özgü tekniklerini temel düzeyde uygulama becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bocce ile ilgili temel kavramları açıklar.
2   Bocce ile ilgili uygulama ilkelerini açıklar.
3   Bocce oyun kurallarını açıklar ve uygular.
4   Bocce ile ilgili malzemeleri kullanır.
5   Bocce oyunu tekniklerini temel düzeyde uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme, Bocce branşının tarihsel gelişimi, Bocce branşına özgü temel kavramlar.
2 Bocce branşında temel kavramlar olan Petank, Raffa, Volo kavramları
3 Bocce oyun standartları, kuralları, saha ölçüleri ve çizgileri
4 Bocce branşında kullanılan atışlar; duruş, tutuş, atış teknikleri uygulama çalışmaları
5 Bocce basit oyun sistemleri; Raffa, Volo, Petank ve Çim Topu oyun sistemleri uygulama çalışmaları
6 Petank Geleneksel ve Petank Altın Nokta kavramları ve uygulama çalışmaları
7 Volo Geleneksel; Volo Röle, Volo Basamak, Volo Altın nokta, Volo Kombine teknikleri uygulama çalışmaları
8 ARA SINAV
9 Ara sınav hazırlık çalışmaları
10 Petank branşında top atış tekniği ve uygulama çalışmaları
11 Raffa branşında top atış tekniği ve uygulama çalışmaları
12 Bocce branşında Vurma oyunu ve uygulama çalışmaları
13 Bocce branşında Yaklaşma oyunu ve uygulama çalışmaları
14 Bocce branşında Çizgi oyunu ve uygulama çalışmaları
15 Genel tekrar ve final sınavına hazırlık çalışmaları
16 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Milli Eğitim Bkaknlığı Hayat Boyu ÖğrenmeGenel Müdürlüğü (2017). BOCCE Başlangıç Düzeyi Kurs Programı. Ankara.
Pagnoni, M. (2013). The Joy of Bocce,5 th Edition. Newsweek, USA.
Ellsworth, A. (2017). Bocce Ball Rules, Official Rules And Regulations for Competitive Bocce, SportCraft, USA
Bragaglia, A. (2007). The Bologna Open Clusters Chemical Evolution project (in short: BOCCE). INAF, Bologna

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.122445
ÖK.223355
ÖK.322445
ÖK.423455
ÖK.522445