DERS ADI

: VOLEYBOL III (UZMANLIK)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAE 4021 VOLEYBOL III (UZMANLIK) SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AKSEL ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; voleybolda antrenman bilimi konusu içerisinde koordinasyonun tanımını, koordinatif yetileri (denge, ritim, öncelleme, oryantasyon, kinestetik algılama) ve antrenman özelliklerini, çocuk ve gençlere uygulanacak antrenman yöntemlerini, voleyboldaki önemini ve uygulama şekillerini kavratmak ve antrenman planlama ve periyotlaması (günlük, haftalık, aylık, dönemlik, yıllık) kavramlarını öğretmek ve günlük ve haftalık antrenman periyotlama örnekleri oluşturmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Voleybol oyun kurallarını öğrenebilme takım oluşumu ve oyun düzeni, oyun hareketleri- ve maç sırasında yorumlayabilme
2   Koordinasyonun tanımı, türleri (denge, ritim, öncelleme, oryantasyon, kinestetik algılama), özellikleri ile antrenman yöntemlerini ve içeriğini kavrayabilme ve voleybolda koordinasyon çalışma örnekleri hazırlayabilme;
3   Çocuk ve gençlere uygulanacak antrenman yöntemlerini kavrayabilme ve voleyboldaki çalışma örnekleri hazırlayabilme
4   Antrenman planlama ve periyotlaması (günlük, haftalık, aylık, dönemlik, yıllık) kavramlarını öğretmek ve günlük ve haftalık antrenman periyotlama örnekleri oluşturabilme
5   Voleybola yönelik bilimsel araştırmaları tarayıp kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Voleybol oyun kuralları takım oluşumu ve oyun düzeni, oyun hareketleri
2 Koordinasyonun tanımı, türleri (denge, ritim, öncelleme, oryantasyon, kinestetik algılama), özellikleri ile antrenman yöntemlerini ve içeriği
3 Voleybolda denge ve ritim çalışma örnekleri
4 Voleybolda öncelleme, oryantasyon çalışma örnekleri, Voleybolda kinestetik algılama, çalışma örnekleri
5 Voleybola yönelik bilimsel araştırmaları inceleme
6 Çocuklara uygulanacak antrenman yöntemleri ile voleybolda önemi
7 Gençlere uygulanacak antrenman yöntemleri ile voleybolda önemi
8 Vize
9 Antrenman planlama ve periyotlaması (günlük, haftalık, aylık, dönemlik, yıllık) kavramları
10 Antrenman planlama ve periyotlaması (günlük, haftalık, aylık, dönemlik, yıllık) hazırlama ilkeleri
11 Voleybolda günlük antrenman planlama örneklerinin hazırlanması
12 Voleybolda günlük antrenman planlama örneklerinin hazırlanması
13 Voleybolda haftalık antrenman planlama örneklerinin hazırlanması
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aracı H, Voleybol, Nobel yayın dağıtım, Ankara, 2006
2. American Sport Education Program, Coaching Youth Volleyball, 2008
3. Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
4. Bengü M. Adam Voleybol, Adam yayıncılık, İstanbul, 1987
5. Shondell D, Reynaud C, Volleyball Coaching Bible, Human Kinetics, 2002
Yardımcı kaynaklar:
TVF Mini Voleybol Resmi oyun Kuralları, http://www.tvf.org.tr
http://www.voleybolum.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında ve uygun kıyafetle katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
+ 90 (232) 743 10 01-02
metin.yaman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi - Salı - Çarşamba - Perşembe - Cuma 09.00 - 17.00 Saatleri arasında

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.133445
ÖK.223444
ÖK.333445
ÖK.423445
ÖK.533445