DERS ADI

: SPORCU SAĞLIĞI VE İLKYARDIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ANT 1025 SPORCU SAĞLIĞI VE İLKYARDIM ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. HİKMET GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Ev, iş, trafik, spor kazaları, doğal afetler sonucu meydana gelen yaralanmalar, suda boğulma, travmalar ve kalp krizi, şeker koması, inme, sara krizi gibi ani hastalıklar sonucu meydana gelen acil durumlarda yaklaşım ve yapılacak ilk müdehale ve temel yaşam desteği bilgi ve becerilerini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Her türlü, kaza ve ani hastalık durumunda,kullanılacak acil durum planını, yardım alınabilecek acil yardım servisler ile ilgili bilgileri edinmek.
2   İnsan vücudunun temel prensiplerini, ilkyardımın temel prensiplerini kavramak.
3   Solunumum ve dolaşım problemlerini, kalp durması ve hava yolu tıkanması gibi durumunda yapılması gerekenleri uygulayabilmek.
4   Solunumum ve dolaşım problemlerini, kalp durması ve hava yolu tıkanması gibi durumlarda vucuttaki yapılması gerekenler ile vucudun temel işleyişi arasındaki ilişkileri kavramak ve analiz edebilmek.
5   İlkyardım gerektiren olay anında tüm çevresel ve içsel etmenlere değerlendirebilmek ve edindiği bilgileri doğru şekilde uyarlayarak uygulamak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlkyardım nedir, temel kavramlar, acil yardım servisleri.
2 Vücut sistemleri, acil durum planı.
3 Solunum ve dolaşım problemleri, kalp masajı
4 Kalp masajı
5 Kalp masajı
6 Hava yolu Tıkanmaları
7 Hava Yolu Tıkanmaları
8 Vize Sınavı
9 Vize Sınavı
10 Kanamalar, şok, yumuşak doku yaralanmaları.
11 Kanamalar, şok, yumuşak doku yaralanmaları.
12 Göz, yüz,gırtlak, göğüs ve karın yaralanmaları
13 İskelet, kas, eklem ve omurga yaralanmaları
14 Nörolojik, diabetik acil durumlar ve allerjik reaksiyonlar, zehirlenmeler
15 Çevresel acil durumlar ve suda cankurtarma.
16 Çevresel acil durumlar ve suda cankurtarma.
17 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: 2010 European Resuscitation Council (ERC) Guidelines ın Geniş Özeti (Executive Summary)
AHA Guidelines
ERC Guidelines
ILCOR Basic Life Support (BLS) WorkSheet
ILCOR Pediatric Life Support (Peds) WorkSheet
Consensus on Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care Science with Treatment Recommendations. CoSTR

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Uygulama , Teorik ders , Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12215
ÖK.22215
ÖK.32215
ÖK.42215
ÖK.52215