DERS ADI

: ATLETİZM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ANT 1023 ATLETİZM ZORUNLU 1 2 0 5

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SEDAT YAPUCUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin atletizm spor dalını oluşturan Düz sürat koşuları Bayrak koşuları,Mesafe Koşuları,Engelli koşular,uzun atlama,Üçadım atlama,Yüksek atlama ve Sırıkla yüksek atlama,Gülle atma,disk atma , cirit atma,çekiç atma branşlarının oyunlar formunda alıştırmalarını,Teknik öğretim alıştırmalarını ve temel yarışma kurallarını öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Atletizm spor dalını oluşturan koşu, atlama,atma yürüyüş ve çoklu branşların genel yapısını kavrayabilme
2   Atletizm Saha ve araç-gereçlerini tanıyabilme
3   Sürat koşuları, bayrak koşuları, mesafe koşuları koşularının öğretimi
4   Uzun atlama, üçadım atlama, yüksek atlama, sırıkla yüksek atlama branşlarının öğrenim alıştırmalarının öğrenilmesi
5   Gülle Atma , disk atma , çekiç atma,cirit atma öğrenim alıştırmalarının öğretimi
6   Yürüyüş Branşı öğrenim alıştırmalarının öğretimi
7   Atletizm Branşlarının temel yarışma kurallarının öğretimi
8   Atletizmde yarışma organizasyonu konularını kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atletizmin sınıflandırılması ve Atletizmin Olimpiyat Oyunlarındaki yeri
2 Alçak çıkış ve düz sürat koşuları teknik analizi
3 Bayrak koşuları teknik analizi
4 Mesafe koşuları ve Sportif Yürüyüşün teknik analizi
5 Engelli sürat Koşuları teknik analizi
6 Uzun atlamanın , Üçadım atlamanın teknik analizi
7 Yüksek atlamanın teknik analizi
8 Sırıkla atlamanın teknik analizi
9 Gülle atmanın teknik analizi
10 Vize Sınavı
11 cirit atma teknik öğretim alıştırmaları
12 Disk atma teknik analizi
13 Çekiç atma teknik analizi
14 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:ATLETİZM FEDERASYONU EĞİTİM KURULU YAYINLARI ,ANKARA 2011
Yardımcı kaynaklar: Bernhard G., Sprungtrainig , Verlag Hofmann Schorndorf (1979)
Carr G.A. Fundamentals of Track and Field Leisure Press (1991)
IAAF Atletizm Yarışma Kuralları , Atletizm Federasyonu (2009)
İşler M, Okullarda Atletizm , Milli Eğitim Basımevi (1985)
Jonath U. et.all., Lauftraining , Verlag Hofmann Schorndorf (1979)
Jonath U. et.all., Leichtathletik 1, Laufen und Springen , Rowohlt, Tausend (1981)
Jonath U. et.all., Leichtathletik 2, Weren und Mehrkapf , Rowohlt, Tausend (1981)
Kruber D., Tiefstart Hürdenlauf , Verlag Hofmann Schorndorf (1981)
Kruber D., Weitsprung - Dreisprung , Verlag Hofmann Schorndorf (1977)
Kruber D., Straddle Flop - Stabhochsprung , Verlag Hofmann Schorndorf (1979)
Kruber D., Kugelstoss Ballwurf Speerwurf Diskuswurf , Verlag Hofmann Schorndorf (1978)
Tschiene P., Stoss-und Wurftraining , Verlag Hofmann Schorndorf (1979)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gösterme, uygulama, sunum, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ile; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Teknik Gezi 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1542151531
ÖK.2542151531
ÖK.3542151531
ÖK.4542151531
ÖK.5542151531
ÖK.6542151531
ÖK.7542151531
ÖK.8542151531