DERS ADI

: Protez-Ortezde Bilimsel Araştırmalar ve Yayın Etiği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTP 5028 Protez-Ortezde Bilimsel Araştırmalar ve Yayın Etiği ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Protez - Ortez Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. SEHER ÖZYÜREK

Dersi Alan Birimler

Protez - Ortez Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, protez ortez alanında bilimsel araştırmanın tanımı, tasarımı ve türleri hakkında bilgi vererek etik ilkeler doğrultusunda araştırma kurgulama ve değerlendirme konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Protez ortez alanında bilimsel araştırma planlama ve türleri konusunda bilgi sahibi olur.
2   2. Bilimsel araştırma planlayabilir ve adımlarını açıklayabilir.
3   3. Araştırmacının uyması gereken etik ilke ve sorumlulukları bilir.
4   4. Bilimsel araştırmalarda etik kurulların görev ve yetkileri konusunda bilgi sahibi olur.
5   5. Bilimsel araştırmayı eleştirel değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve giriş Araştırmada tarafların sorumlukları
2 Protez Ortezde bilimsel araştırmanın önemi Etik başvuru dosyasında olması gereken belgeler
3 Bilimsel araştırma tanımı, tasarımı ve türleri Bilgilendirilmiş olur formu
4 Bilimsel araştırma tanımı, tasarımı ve türleri Etik kurul değerlendirme uygulaması
5 Bilimsel araştırmalarda uluslarası kurallar
6 Bilimsel araştırmalarda ulasal düzenlemeler, yönetmelikler
7 Kanıta dayalı protez ortez uygulamaları
8 Kanıta dayalı protez ortez uygulamaları
9 Bilim ve araştırma etiği tanımı
10 Bilimsel araştırmada etik özellikler, araştırmacının uyması gereken etik ilkeler
11 Araştırmada tarafların sorumlulukları
12 Etik başvuru dosyasında olması gereken belgeler
13 bilgilendirilmiş olur formu
14 etik kurul değerlendirme uygulaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Huth EJ. Writing and publishing in medicine, 3rd.edition, Williams and Wilkins, 1999
Jevell DV. Guide to Evidence Based Physical therapy Practice, John and Barthlett, 2008
Sales BD, Folkman S. Ethics in Research with human participants, ISBN-13978-1557986887

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktıları, öğrencinin ödev ve seminer performansına göre değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Seher ÖZYÜREK 02324124924

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 2 2 4
Öğrenci Sunumları 12 2 24
Ödev Hazırlama 5 2 10
Sunum Hazırlama 12 1 12
Proje Ödevi 1 1 1
Final Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111
ÖK.2111111
ÖK.3111111
ÖK.4111111
ÖK.5111111