DERS ADI

: Geriatrik Fizyoterapide Blimsel Araştırmalar ve Yayın Etiği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTG 5052 Geriatrik Fizyoterapide Blimsel Araştırmalar ve Yayın Etiği ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Geriatrik Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. NURSEN İLÇİN

Dersi Alan Birimler

Geriatrik Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, geriatrik fizyoterapide bilimsel araştırmanın tanımı, tasarımı ve türleri hakkında bilgi vererek etik ilkeler doğrultusunda araştırma kurgulama ve değerlendirme konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizyoterapide bilimsel araştırmanın ne olduğu, tasarımı ve türleri konusunda bilgi sahibi olur
2   Bilimsel araştırma tasarlayabilir ve adımlarını açıklayabilir.
3   Araştırmacının uyması gereken etik ilke ve sorumlulukları bilir
4   Bilimsel araştırmalarda etik kurulların görev ve yetkileri konusunda bilgi sahibi olur
5   Bilimsel araştırmayı eleştirel değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve giriş
2 Geriatrik fizyoterapide bilimsel araştırmanın önemi
3 Bilimsel araştırma tanımı, tasarımı ve türleri
4 Bilimsel araştırma tanımı, tasarımı ve türleri
5 Bilimsel araştırmalarda uluslarası düzenlemeler
6 Bilimsel araştırmalarda ulasal düzenlemeler, yönetmelikler
7 Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları
8 Kanıta dayalı fizyoterapi uygulamaları
9 Bilim ve araştırma etiği tanımı
10 Bilimsel araştırmada etik özellikler, araştırmacının uyması gereken etik ilkeler
11 Araştırmada tarafların sorumlukları
12 Etik başvuru dosyasında olması gereken belgeler
13 Bilgilendirilmiş olur formu
14 Etik kurul değerlendirme uygulaması
15 Gnele tekrar ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Physical Therapy Ethics.
Donald L. Gabard, Mike W. Martin Philadelphia: F.A. Davis Company; 2003 ISBN-13 978-0-8036-1046-0 ISBN-10 0-8036-1046-7 260 p.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciden dönem boyunca bir örnek makale ve etik kurul örneği hazırlayıp dönem sonunda teslim etmesi istenecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Ödev Hazırlama 3 2 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11111
ÖK.21111
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.51111