DERS ADI

: Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TKY 5022 Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kalite Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT TANIK

Dersi Alan Birimler

Kalite Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

: Bu ders, öğrencilere, bir kuruluşta yürütülen işlerin süreç bakış açısıyla algılanıp , süreç performansının arttırılması ve iş süreçlerinde karşılaşılan problemlerin çözümünde sistematik yaklaşımları anlama ve kullanma becerilerini kazandırmak, ve bunu yaparken onları değişik kalite geliştirme araç ve yöntemleri etkin kullanma becerisi ile donatmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir faaliyeti iş süreci olarak tanımlayabilme
2   Bir iş sürecinin performans ölçütlerini tespit edebilme
3   İş süreçlerinde performans seviyesini ölçebilme
4   Bir iş sürecinde mevcut olan problemi analiz edebilme
5   Kalite iyileştirme projelerini planlayabilme
6   Sistematik kalite geliştirme araç ve tekniklerini etkin olarak kullanabilme
7   Öğrendiği kalite geliştirme tekniklerini farklı sektörlerdeki süreç ve problemler karşısında bütünleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kalite İyileştirme ile ilgili Temel kavramlar, süreç iyileştirme , ve problem çözümünde yapısal yaklaşımlar ve veri analizlerinin yeri
2 Altı Sigma Yaklaşımı ile Kalite iyileştirme
3 Altı Sigma Yaklaşımı ile Kalite iyileştirme- DMAIC in Aşamaları
4 Süreç Bakış Açısı, Süreç Performans Kriterleri, Süreç Haritalama Teknikleri
5 Yedi Temel Kalite Geliştirme Aracı
6 Yedi Yeni Kalite Geliştirme Aracı
7 QFD (Kalite fonksiyon göçerimi)
8 FMEA (Hata Türleri ve Etkileri Analizi) Metodolojileri
9 Proje Sunumları
10 Proje Sunumları
11 Proje Sunumları
12 Proje Sunumları
13 örnek olay çalışması
14 örnek olay çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

: Nancy R. Tague 2005 Quality Toolbox ASQ Press
Altı Sigma Kaynakçası
H. James Harrington 1991 Business Process Improvement McGraw-Hill

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: 1- Anlatım Metodu, 2-Uygulamalarla Gösterme Metodu 3-Öğrencilerin Vaka Sunumları. 4-Belirlenen Vakaların Tartışılarak Analizi Metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yıl içi notu ve Final notu ortalaması 75 ve üzeri olmalıdır

Değerlendirme Kriteri

Yıl içi notu ve Final notu ortalaması 75 ve üzeri olmalıdır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

x

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

x

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 5 2 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1444
ÖK.244444
ÖK.3444
ÖK.4444
ÖK.5
ÖK.6444
ÖK.74