DERS ADI

: MÜZİK TEKNOLOJİSİNDE YAZILI ANLATIM I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZT 5011 MÜZİK TEKNOLOJİSİNDE YAZILI ANLATIM I ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Müzik Teknolojisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. CİHAN IŞIKHAN

Dersi Alan Birimler

Müzik Teknolojisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dilbilgisi kuralları ve yazım teknikleri çerçevesinde tanımlama, betimleme, anlaşılabilir olma sorunlarının irdelenerek; müzik teknolojisine özgü terim ve kavramları, olgu ve olayları, sorun ve değişim/gelişimleri yazılı olarak son kullanıcıya yönelik ve/veya akademik olarak makale türünde anlatmaya çalışmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel yazım kurallarını kavrayabilme
2   Yazım tekniklerini kullanabilme
3   Müzik teknolojisine ait terim ve kavramları açıklayabilme
4   Yazılı ve görsel kaynakları tarayarak bilgiye ulaşabilme
5   Tüm içeriğiyle bir makale hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Terim ve Kavramlar: Akustik
2 Terim ve Kavramlar: Elektrik ve Psikoakustik
3 Terim ve Kavramlar: Elektroakustik
4 Müzik teknolojisine yönelik popüler kaynaklar 1: MusicTech, Future Music..
5 Müzik teknolojisine yönelik popüler kaynaklar: Sound on Sound
6 Makale analizi: Spot ve özet
7 Makale analizi: İçerik inceleme
8 Makale analizi: İçerik inceleme devam ve sonuç
9 Makale üretimi: Konu saptama
10 Makale üretimi: Veri toplama süreci (yazılı-görsel)
11 Makale üretimi: Veri toplama süreci (röportaj)
12 Makale üretimi: Toplanan verilerin değerlendirilmesi
13 Makale üretimi: Konu başlığı ve özet
14 Yazılı anlatım analizi: Sayfa düzeni, imla hataları, terim ve kavramlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Glen Ballou, Handbook for Sound Engineers, 3th Edition, Focal Press, 2005
Yardımcı kaynaklar: Cihan Isikhan, Adil Alpkocak, Yetkin Ozer, Interval Distinction on Melody Perception for Music Information Retrieval, Computer Music Modeling and Retrieval, Genesis of Meaning in Sound and Music, Lecture Notes in Computer Science, Volume 5493, p.196-206, 2009.
Referanslar: Cihan Işıkhan, "Müzik Teknolojisinde İlk Olmak", Sound Dergisi, İstanbul, Sayı 1, s. 46 48, 2009
Cihan Işıkhan, "Müzikte İnsan Sesi Üretim Modelleri ve İşleme Teknolojileri Üzerine Bir İnceleme: Tını Üretim Modellerinden Müziksel Doğrulamaya Geçiş", Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 145-164, (2008).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Müzik teknolojisine ait terim ve kavramlar her türlü yönleriyle ele alınıp net olarak tanımlanacağından dersin büyük bölümü bu tür terim ve kavramların karşılıklı araştırılıp tartışılması şeklinde geçmektedir. Terim ve kavramlardan yola çıkılarak ele alınan konuların metne dönüştürülmesi gerçek hedeftir. Her metin bir sonraki derste tartışılarak geliştirilir ve sonuçta, yayımlanabilir bir makale oluşturulur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 +PRJ * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirmede belirleyici olan, her hafta geliştirilerek hazırlanan makalenin ödev sunum şeklindeki son halidir. Bu aşamaya ulaşmak için ders süresince hazırlanacak bir ya da birden fazla makalenin ödev/sunum değerlendirmesi yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İmla kuralları, terim ve kavramlar, sayfa düzeni (layout) ve anlatım biçimi, yazılı anlatımın somut örneği olarak sunulan makalenin eşit oranlarda dağılmış puanlamasını oluşturmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Herkesin aktif katılımla hazırlayacağı ödev nitelikli yazılar esastır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

http://www.isikhancihan.com
cihan.isikhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İletişim bilgileri yoluyla her zaman

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Örnek olay çalışması 5 2 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 5 2 10
Ödev Hazırlama 12 3 36
Sunum Hazırlama 1 3 3
Alan/saha çalışması 5 2 10
Diğer Kısa Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.111121114132333
ÖK.211131115123221
ÖK.352515115251222
ÖK.454545555451223
ÖK.555155115452433