DERS ADI

: Halk Sağlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ACS 2004 Halk Sağlığı SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlk ve Acil Yardım

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. BENNUR KOCA

Dersi Alan Birimler

İlk ve Acil Yardım

Dersin Amacı

Bu ders ile bir sağlık çalışanı olarak sağlık teknikerlerinin sağlık ve toplum ilişkisi açısından bilinmesi gerekenleri öğrenmesi, sağlık kültürünü geliştirmesi:bir sağlık teknikerleri olarak sağlık sorunlarının toplumsal boyutlarını düşünebilme, algılayabilme yetisi kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halk sağlığının tarihsel sürecini tanımlayabilir
2   Halk sağlığı kavramını ve görevlerini tanımlayabilir
3   Türkiyede ki sağlık hizmetlerini tanımlar
4   Türkiyede ki sağlık örgütlenmesini tanımlar
5   Sağlık ve hastalık kavramlarını, kişisel hijyen, çevre sağlığı ve korunmayı açıklayabilir
6   Üreme sağlığını tanımlayabilir
7   Geleneksel aile planlaması yöntemlerini açıklayabilir
8   Modern aile planlaması yöntemlerini açıklayabilir
9   Cinsel yolla bulaşan hastalıkları, korunma yaklaşımlarını açıklayabilir
10   Bulaşıcı hastalıkları (havayolu,ağız yolu ile) tanımlar ve korunma yollarını açıklayabilir
11   Bulaşıcı hastalıkları (hayvanlarla bulaşan) tanımlar ve korunma yollarını açıklayabilir
12   Bağışıklamayı tanımlar ve aşı takvimini açıklayabilir
13   Sağlığıa zararlı alışkanlıkları açıklayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş,tanışma,programın tanıtımı
2 Halk sağlığının tarihsel süreci
3 Halk sağlığı nedir halk sağlığı görevleri nelerdir
4 Türkiye'de sağlık hizmetleri nelerdir
5 Türkiye'de sağlık örgütlenmesi nasıldır
6 Sağlık ve hastalık kavramları, kişisel hijyen, çevre sağlığı ve korunma
7 Üreme sağlığı
8 Vize haftası
9 Aile planlaması(geleneksel yöntemler)
10 Aile planlaması(modern yöntemler)
11 Cinsel yolla bulaşan hastalıklar
12 Bulaşıcı hastalıklar
13 Bağışıklama
14 Sağlığa zararlı alışkanlıklar
15 Ders değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Halk sağlığı temel bilgiler: Güler Ç, Akın L.(2012) Halk sağlığı temel bilgiler :Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara
2-Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Web sayfası
3-Sağlık Bakanlığı Kütüphanesi Web sayfası
4-TUİK istatistik sonuçları
5-TNSA SONUÇLARI

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim elemanı ders sunumları, grup çalışmaları, soru-cevap tekniği ile beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV PerformansÖdv
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu PÖ * 0.50 + FNÖ * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PÖ * 0.50 + BÖ * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Performans Ödevi (%50)+Yarıyıl sonu ödevi (%50)+bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders öğretim ve sınav uygulama esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail:bennur.koca@deu.edu.tr
tel:02324124737

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

opsiyonel

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 2 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 15 15
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Vize sınavı 1 1 1
Final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.555
ÖK.65
ÖK.75555555
ÖK.8
ÖK.9
ÖK.10
ÖK.11
ÖK.12
ÖK.13