DERS ADI

: Anlaşmazlık Yönetim Becerileri Kliniği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İAÇ 5018 Anlaşmazlık Yönetim Becerileri Kliniği ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı çatışma kavramını analiz etmek, çatışmaya dahil olan taraflar arasındaki dinamikleri anlamak ve uygun çatışma çözüm metotlarını belirlemektir. Ayrıca bu ders en önemli çatışma çözümü yaklaşımlarından biri olan müzakereyi irdeleyecektir. Bu ders çatışma çözümü ve müzakere için gerekli yetkinlikleri de kazandıracaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çatışma yönetimi ve müzakere sürecini kavraması beklenmektedir.
2   Çatışmayı ve müzakereyi etkileyen birey, grup, ve örgütsel seviyedeki faktörleri tanımlanması beklenmektedir
3   Çatışma yönetimi ve müzakere yazınının belirli açılarına hakim olması beklenmektedir
4   Sözlü/yazılı iletişim yetkinliğini geliştirmesi ve bir düşünceyi geliştirip savunabilmesi beklenmektedir
5   Etkin bir takım üyesi olmak için gerekli kişiler arası yetkinliği geliştirmesi ve iyileştirmesi beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çatışmanın Doğası ve Anlamı
2 Çatışmanın İçsel Deneyimi ve Çatışma Etkileşimi
3 Kişinin Kendi İçinde Yaşadığı Çatışma ve Kişiler arası Çatışma
4 Grup İçi Çatışma ve Gruplar arası Çatışma
5 Vaka çalışması ve Rol Oyunu
6 Çatışma Çözümü
7 Üçüncü Taraf Müdahaleleri
8 Müzakerede Değer Yaratmak
9 Müzakerenin Psikolojisi
10 Gerçek Dünyada Müzakere 1
11 Gerçek Dünyada Müzakere 2
12 Dönem Projesi Sunumları
13 Dönem Projesi Sunumları
14 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

M. Rahim, M. (2010). Managing Conflict in Organizations. Transaction Publishers.
Joseph P. Folger, Marshall Scott Poole, Randall K. Stutman, (2009). Working Through Conflict: Strategies for Relationships, Groups, and Organizations. Pearson Publishing.
Malhotra, D., Bazerman, M. (2008) Negotiation Genius. Bantam.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Vaka Çalışması
3. Dönem Projesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci çatışma yönetimi ve müzakere ile ilgili temel kavramları kategorize edecektir.
2. Öğrenci çatışmayı ve müzakereyi etkileyen bireylerin, grupların ve örgütsel faktörleri açıklayacaktır.
3. Öğrenci çatışma çözümü ve etkin bir şekilde müzakere yapabilmek için kilit teknikleri çıkaracaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır..

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omur.ozmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Ödev Hazırlama 3 15 45
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.12
ÖK.23
ÖK.3444
ÖK.4355
ÖK.555