DERS ADI

: Muskuloskeletal Fizyoterapide Organizasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTM 5090 Muskuloskeletal Fizyoterapide Organizasyon SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Muskuloskeletal Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. DİDEM KARADİBAK

Dersi Alan Birimler

Muskuloskeletal Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sağlık sisteminde fizyoterapinin günümüz koşullarında değişen yapısını ve yerini anlamak, interdisipliner ve multidisipliner profesyonellik ve etik, dünyada fizyoterapinin organizasyonel yapısı ve fizyoterapi uygulamalarında stratejik planlama yapma ile ilgili bilgi kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizyoterapinin sağlık sistemindeki yerini, güncel yapısını bilir, fizyoterapide organizasyon kavramını açıklar
2   İnterdisipliner, multidisipliner profesyonellik ve etik ile ilgili kavramları tanımlar
3   Dünyada fizyoterapinin organizasyonel yapısını açıklar
4   Türkiye de fizyoterapinin organizasyonel yapısını bilir
5   Fizyoterapi uygulamalarında stratejik planlama yapabilir
6   Konuyla ilgili bilgileri sentezler ve ulaştığı sonuçları sözlü ve görsel olarak sunabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fizyoterapide organizasyon
2 Sağlık sisteminde fizyoterapinin yeri
3 Koruyucu ve sağlığı geliştirici fizyoterapi yöntemleri
4 Fizyoterapide profesyonellik ve etik
5 Fizyoterapide zaman yönetimi teknikleri
6 Kalite ve risk yönetimi
7 Fizyoterapide kanıta dayalı yöntemler
8 Fizyoterapide dokümantasyon
9 Multidisipliner ve interdisipliner çalışma ve iletişim
10 Dünya fizyoterapi organizasyonları
11 Türkiye de fizyoterapi organizasyonları
12 Fizyoterapi çalışma alanları
13 Fizyoterapide işyeri yönetimi
14 Meslek içi sürekli eğitim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: 1. Ronald Scott .Physical Therapy Management, Mosby 2007, ISBN-13: 978-0-323-01114-3.
Yardımcı kaynaklar:
1. Kathleen Curtis. The Physical Therapist's Guide to Health Care. SLACK, Inc.1999. ISBN-13: 9781556423789.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, uygulama, laboratuar, probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS BNS ODV* 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ SBE SAĞLIKTA KALİTE GELİŞTİRME VE AKREDİTASYON A.D.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 14 3 42
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111
ÖK.2111
ÖK.311
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.611