Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Bilgisayar Bilimleri |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF.DR. EMEL KURUOĞLU KANDEMİR |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar Bilimleri |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı öğrencilere tanımlayıcı istatistik ve olasılık hakkında bilgi vermektir. Bu derste, öğrencilerin istatistiği tanımlayabilmesi, verileri sınıflandırabilmesi, merkezi eğilim ve değişim ölçülerini hesaplayabilmesi, tablo ve grafikleri kullanabilmesi, permütasyon, kombinasyon ve olasılık hesaplayabilmesi, kesikli ve sürekli rassal değişkenler için olasılık dağılımlarını elde edebilmesi ve özel olasılık dağılımlarını kullanabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: 1) Freund, John E., Mathematical Statistics, 5th. Ed.Prentice Hall, 1992. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı ve problem çözme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavların değerlendirilmesi. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
E-posta: emel.kuruoglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|