Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Sualtı Ragbisi 3 boyutta oynanan özel bir spor dalıdır. Bu spor; 3,5-5 m derinlik, 18-22 metre uzunluk ve 12 metre genişliğindeki bir havuzda 15 kişiden (6 aktif, 6 değişim, 3 yedek) oluşan iki takım arasında içerisinde tuzlu su barındıran bir topla oynanmaktadır. Bu dersin amacı, sualtı ragbisi sporunun kurallarını, gelişimini, ülkemizdeki son durumunu, ulusal ve uluslararası turnuvaları ve teknik-taktik konusundaki bilgileri Dokuz Eylül Üniversitesi, Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu Bölümündeki öğrencilere aktarmayı hedefler. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Kaynaklar: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sualtı ragbisi dersine yönelik uygulanacak vize ve final sınavlarında sualtı ragbisini tanımlayıcı, kuralların açıklanmasını gerektiren ve bu sporda uygulanabilecek antrenman yöntemleri ile ilişkili sorular sorulacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Bu ders seçmeli bir ders olup teorik bir ders niteliği taşımaktadır. Bu bağlamda, öğrencilerin toplam ders süresinin %70 ine katılmaları beklenir. Bu derse ilişkin diğer politika ve kurallar ilgili yüksekokulun web sitesinden veya öğrenci işlerinden elde edilebilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Carsamba: |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|