DERS ADI

: VOLEYBOL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BGK 5025 VOLEYBOL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Voleybola yeni başlayan sporculara yönelik topa alışma çalışmaları, eğitsel oyunları ve temel teknikleri (manşet, parmak pas, servis, planjon) öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   voleybolun tarihçesini anlatabilme;
2   voleybolun temel oyun kurallarını ifade edebilme;
3   Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak eğitsel oyunları hazırlayıp uygulatabilme;
4   voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını uygulatabilme;
5   voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak temel duruşları ve kayma adımlarını hazırlayıp uygulatabilme;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Voleybolun tarihçesi
2 Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekilleri, voleybola özgü eğitsel oyunlar
3 Voleybol topuna alışma egzersizleri,
4 Voleybolda temel duruşlar ve kayma adımları
5 Öne, Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi
6 Öne manşet pasın basamaklı öğretimi
7 Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi
8 Alttan servis ve Tenis servisin paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi
9 Smacın paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi;
10 Servis karşılama, smaç karşılama çalışmaları; iki kişiyle, üç kişiyle ve grup halinde gerçekleştirilen çalışmalar
11 Voleybol oyun kuralları voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma,
12 Voleybolda savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi ,Voleybol oyun kuralları temel ve gelişim antrenmanlarının özellikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. American Sport Education Program, Coaching Youth Volleyball, 2008
2. Aracı H. Voleybol, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006
3. Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
4. Bengü M. Adam Voleybol, Adam yayıncılık, 1983
5. Shondell D, Reynaud C, Volleyball Coaching Bible, Human Kinetics, 2002
6. Tiryaki E. Yeni Başlayanlar için Voleybol, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1999

Yardımcı kaynaklar:
1. Özsu N. Oyunlarla Spor Eğitimi, Dumat Ofset, Mersin, 2008
2. Onay C. Branşlara Göre Eğitsel Oyunlar, Özbiçer Basım Evi, Mersin, 2008
Referanslar:
www.tvf.org.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ SBF İnciraltı/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.43
ÖK.54