DERS ADI

: TÜRK MUSİKİSİ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BGK 5017 TÜRK MUSİKİSİ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Musikisinin tarihsel gelişimini kavrayabilmek, Türk Musikisinden örnek eserler inceleyerek Türk Musikisi çalgıları, bestecileri ve icracıları ile Türk Musikisinde var olan müzik türleri ile ilgili bilgi sahibi olabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Halk Müziğinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme.
2   Türk Sanat Musikisinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilme.
3   Türk Musikisi çalgıları hakkında bilgi sahibi olabilme.
4   Türk Musikisi bestecileri ve icracıları hakkında bilgi sahibi olabilme.
5   Türk Musikisi türleri hakkında bilgi sahibi olabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk Musikisi tarihine genel bakış
2 Türk Mitolojisi ve müzik
3 Türk Halk Müziği repertuarındaki mitolojik unsurlar
4 Türk topluluklarında var olan müzik türleri
5 Örnek eser dinleme ve inceleme
6 Türk Musikisinde var olan müzik türleri
7 Tarihi süreç içinde Türk Halk Musikisi ve Türk Sanat Musikisi
8 Örnek eser dinleme ve inceleme
9 Türk Musikisi türleri, çalgıları, besteciler ve icracılar
10 Türk Musikisi türleri, çalgıları, besteciler ve icracılar
11 Türk Musikisi türleri, çalgıları, besteciler ve icracılar
12 Türk Musikisi türleri, çalgıları, besteciler ve icracılar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. İsmail Hakkı Özkan (1984). Türk Musıkisi Nazariyatı ve Usulleri, Ötüken Neşriyat, İstanbul.
2. Kemal İlerici (1970). Türk Müziği ve Armonisi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
3. Zeki Yılmaz (1994). Türk Musıkisi Dersleri. Çağlar Yayınları, İstanbul.
4. Necdet Levent (2009). Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni, Levent Müzikevi, İzmir.
5. Ekrem Karadeniz (2013). Türk Musikisinin Nazariye ve Esasları. Türkiye iş Bankası Kültür Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, sunum, örnek repertuar incelemesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53