DERS ADI

: HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5012 HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, çocuk psikolojisi, aile, bağışıklama, beslenme, Türk çocuklarının durumu, Türkiye'de çocuğun yeri - değeri konuları tartışılarak, öğrencide ülke gerçekleri ışığında çocuk bakımında bütüncül anlayışın gelişmesi amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel kavramları kavrama
2   Dünyada ve Türkiye'deki çocuk sağlığı durumunu değerlendirebilme
3   Çocuğa verilen sağlık hizmetlerini değerlendirebilme/eleştirel gözle bakabilme
4   Yer alan temel kavramları çocuk ve ailesinin bakımında kullanabilme
5   Çocuğun bakımını planlarken temel kavramlarını sentezleyerek bütüncül bir bakım oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özellikleri
2 Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları
3 Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim
4 Hastaneye hazırlayıcı eğitim
5 Ameliyata hazırlama
6 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama
7 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama
8 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama
9 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama
10 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama
11 Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim
12 Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Baker RC. (2003). Birinci Basamak Pediyatri Sağlam Çocuk Bakımı. (Türkçe Çeviri).
2. Kağıtçıbaşı Ç. (1981). Çocuğun Değeri, Türkiye de Değerler ve Doğurganlık. Gözlem Matbaacılık Koll.Şti. İstanbul.
3. Cura A (ed) (2001). Pediatrik Propedötik Fizik Bakı ve Semptom Bilgisi. EÇV yayınları No:10, İzmir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tugbay.inan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatım 12 2 24
Ders öncesi ve sonrası hazırlık 12 1 12
Final sınavınahazırlık 1 20 20
Ödev hazırlama 2 10 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
final sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.233
ÖK.34
ÖK.433
ÖK.53