DERS ADI

: ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNCE (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNCE (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek; eleştirel ve analitik düşünmeye dönük farklı teknikleri kavramalarını ve kullanmalarını sağlamak; gerçek yaşamdaki sorunları eleştirel ve analitik düşünerek çözebilme yeterliği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci düşünme becerisi, analitik düşünme, eleştirel düşünme, nitellikli düşünme ve felsefi düşünme kavramlarını açıklar.
2   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ile ölçütlerini bilir.
3   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünmenin aşamalarını bilir.
4   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler ile kapsamını kavrar.
5   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünme önündeki engelleri bilir.
6   Öğrenci eleştirel ve analitik olan ile olmayan düşünme biçimlerini ayırdeder.
7   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünme tekniklerini bilir ve uygular.
8   Öğrenci eleştirel ve analitik okuma, yazma ve dinleme yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar: Düşünme becerisi,eleştirel düşünme, analitik düşünme, nitelikli düşünme, felsefi düşünme, bilimnsel düşünme
2 Eleştirel düşünmenin temel özellikleri, kapsamı ve ölçütleri
3 Eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler ve engeller
4 Eleştirel düşünme teknikleri
5 Eleştirel düşünme teknikleri
6 Eleştirel okuma ve dinleme
7 Eleştirel yazma
8 Analitik düşünmenin temel özellikleri, kapsamı ve ölçütleri
9 Analitik düşünme teknikleri
10 Analitik okuma ve dinleme
11 Analitik yazma
12 Analitik ve eleştirel düşünme üzerine örnek çalışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Doğan, Ö. (2018). Analitik, Kreatif ve Proaktif Düşünme: Farkı Fark Etmek İçin. İstanbul: Mavi Çatı.
Fisher, R. (2005). Teaching Thinking (2nd Edition). London: Continium Books.
Nosich, G. M. (2000). Eleştirel Düşünme: Eleştirel Düşünme Rehberi (Çeviren: Birsel Aybek), Ankara: Anı.
Paul, R. ve Elder, L. (2006). Critical Thinking. Canada: Prentical Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, beyin fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.333
ÖK.43
ÖK.53
ÖK.63
ÖK.73
ÖK.83