DERS ADI

: EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME (SEÇMELİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME (SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek ve ilgili alanla yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme
2   Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilme
3   Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme
4   Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilme
5   Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme
6   Bir program tasarısı hazırlayabilme
7   Bir eğitim programını belli ölçütler açısından değerlendirebilme
8   Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri
3 Eğitim programı tasarımları
4 Program geliştirme modelleri
5 İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
6 Hedefler ve sınıflandırılması
7 Hedef-davranışların yazılması
8 Ara Sınav
9 İçerik analizi ve düzenlenmesi
10 Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
11 Sınama durumlarının düzenlenmesi
12 Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
13 Program tasarılarının incelenmesi
14 Genel değerlendirme
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.
Erden, M. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık
Ertürk, S. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+ 90 (232) 743 51 10
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 8 24
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13
ÖK.243
ÖK.33
ÖK.4433
ÖK.543
ÖK.643
ÖK.733
ÖK.83