Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ.DR. SERCİN KOSOVA |
Dersi Alan Birimler |
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Günümüzde, yetişkinler ile okul çağı gençleri ve çocukları arasında gittikçe yaygınlaşmaya başlayan obezite vehareketsizliğin yol açtığı çeşitli süreğen hastalıkların önüne geçebilmek amacı ile fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşamın önemi, hareketsiz yaşamın yol açtığı hastalıklar ve düzenli egzersizler ve fiziksel aktiviteler ile bu hastalıkların nasıl önlenebildiği, sağlıklı bir yaşam için gerekli egzersiz reçetesinin temel ilkeleri ve özellikleri gibi konular bu ders çerçevesinde tartışılacaktır.Böylece öğrencilere yaşam boyu fiziksel aktivite ve egzersizin sürdürülmesinin önemini ve bu aktivitelerinin temel prensiplerini verecek olan öğretmen adaylarının bu konuda yeterli bir donanımı edinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Carl johanSundberg, MatsBörjesson, Mai-LisHellenius, Eva Jansson, JonKarlsson, Previous Chair, YfamattiLeijon,AgnetaStåhle, JillTaube. Physical Activity in the Preventionand Treatment of Disease, Sweeden, 2010. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik ders ve sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Arasinav ve final sinavi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sercin.kosova@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders programına göre ilan edilecektir. E-posta yolu ile mesai saatleri içerisinde ulaşılabilir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|