DERS ADI

: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BAE 2002 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının gelişimi; güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri kazandırmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beden eğitimi öğretim programının temel kavramları açıklayabilecektir
2   Beden eğitim programının kazanımlarını, öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecektir
3   Programın eğitim durumlarını ve ölçme değerlendirmesini kavrayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programları ile ilgili temel kavramlar
2 Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3 Güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı
4 Beden eğitimi ve spor öğretim programının içeriği
5 Beden eğitimi ve spor öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler
6 Beden eğitimi ve spor öğretim programının öğrenme ve alt öğrenme alanları
7 Beden eğitimi ve spor öğretim programının kazanımlara göre sınıflara dağılımları
8 Ara Sınav
9 Beden eğitimi ve spor öğretim programının diğer derslerle ilişkisi
10 Beden eğitimi ve spor öğretim programında kullanılan yöntem, araç gereç ve materyaller
11 Beden eğitimi ve spor öğretim programının ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
12 Beden eğitimi ve spor öğretim programındaki alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
13 Beden Eğitimi öğretmen yeterlilikleri
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MEB (2018) Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar)
MEB (2018) Ortaöğretim Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı (Lise 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tüm sınıf ve küçük grup tartışmaları, soru-cevap, işbirlikli öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+ 90 (232) 743 51 10
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.135
ÖK.2453
ÖK.344