DERS ADI

: Çocuklarda Hareket Eğitimi ve Oyun

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5547 Çocuklarda Hareket Eğitimi ve Oyun SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çocukta hareket eğitimini ve oyunun önemini kavramak ve bu konuda bilimsel araştırma yapma becerilerine sahip olmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken çocukluk dönemi konusunda bilgi sahibi olma;
2   Hareket eğitimi kavramlarını açıklayabilme;
3   Hareket eğitim evrelerini açıklayabilme;
4   Oyun Kavramını açıklayabilme;
5   Hareket eğitiminde oyunun önemini kavrayabilme;
6   Oyun etkinliklerini planlayabilme ve materyal seçimin yapabilme;
7   Çocuğun gelişim evrelerine bağlı oyun aşamalarını kavrayabilme;
8   Oyunla ilgili Kuramları açıklayabilme;

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hareket eğitimi ve temel kavramları
2 Erken Çocukluk Eğitimi
3 Hareket Eğitiminin evreleri
4 Oyunun Tanımı ve Özellikleri
5 Oyunla ilgili Kuramlar
6 Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Aşamaları
7 Hareket eğitiminde Oyunun Rolü
8 Ara Sınav
9 Beden ve Hareket Gelişiminde Açık Hava Oyunlarının Rolü
10 Oyun Etkinliklerini Planlama ve Materyal Seçimi
11 Hareket Eğitimi ve Oyunla ilgili Araştırmaların incelenmesi
12 Hareket ve oyun gözleminde kullanılan testler
13 Testlerin araştırılması
14 Hareket eğitimi açısından çocuk gelişiminin önemi
15 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Wellman, H. M. (1990) The Child s Theory of Mind Cambridge MA. MIT Press
Wood, E., Attfield, J. (1996) Play, Learning and the Early Childhood Curriculum. Landon. Paul Chapman Publishing.
Sevinç, M. (2004) Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun Morpa Spor Serisi
Senemoglu, N. (2010). Gelisim, Ögrenme ve Ögretim: Kuramdan Uygulamaya (Development, Learning and Instruction: From Theory to Application) (17th edition). Ankara: A Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Tartışma Yöntemi
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+90 232 7435110/14118
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 15 2 30
Ödev Hazırlama 10 2 20
Sunum Hazırlama 3 5 15
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15443522433
ÖK.25444533433
ÖK.35555544444
ÖK.43323333322
ÖK.53434333222
ÖK.63333333322
ÖK.74333434333
ÖK.84333322322