DERS ADI

: Beden Eğitimi ve Sporda Ölçme ve Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5546 Beden Eğitimi ve Sporda Ölçme ve Değerlendirme SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kuram ve uygulamalarla ilişkilendirmek, çeşitli ölçme kuramları ve uygulamalarının özelliklerinin ve ayırt edici yönlerinin farkında olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir ve ilişkilendirir.
2   Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların ayırt edici özelliklerini bilir.
3   Ölçme ve değerlendirme ile ilgili karşılaşılan bir sorunun çözümünü temel ilke, kavram ve kuramlara dayalı olarak düşünür.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtımı. Temel kavramlara ilişkin lisans düzeyindeki bilgilerin tartışılması
2 Ölçme ve değerlendirme, ölçek ve türleri, ölçek dönüştürme.
3 Ölçme ve değerlendirme, ölçek ve türleri, ölçek dönüştürme.
4 Güvenirlik: Hata, hata ve güvenirlik ilişkisi. Gerçek puan teorisi temelinde güvenirlik kavramı
5 Güvenirlik: Hata, hata ve güvenirlik ilişkisi. Gerçek puan teorisi temelinde güvenirlik kavramı
6 Güvenirlik: Güvenirlik kestirme yöntemleri, standart hata ve kestirilmesi
7 Güvenirlik: Güvenirlik kestirme yöntemleri, standart hata ve kestirilmesi
8 Ara Sınav
9 Geçerlik: Anlamı, yorumlanması, güvenirlik ile olan ilişkisi
10 Geçerlik: Anlamı, yorumlanması, güvenirlik ile olan ilişkisi
11 Geçerlik: Türleri ve belirleme yöntemleri
12 Geçerlik: Türleri ve belirleme yöntemleri
13 Test ve madde istatistikleri ve test geliştirme
14 Test ve madde istatistikleri ve test geliştirme
15 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demircioğlu G. (2011). Geçerlik ve Güvenirlik (E Karip Ed.) Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Murphy, K. R., Davidshofer, C. O. (2000). Psychological testing and assessment. London: Allyn and Bacon Inc.
Hay, P. ve Penney, D. (2013). Assessment in Physical Education: A Socio-cultural Perspective, London: Routledge.
Tekindal, S. (2014). Okullarda ölçme ve değerlendirme yöntemleri, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Tartışma Yöntemi
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+90 232 7435110/14118
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Vize Sınavına Hazırlık 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 15 2 30
Ödev Hazırlama 10 2 20
Sunum Hazırlama 4 3 12
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15443534424
ÖK.24444533434
ÖK.35454434424