DERS ADI

: Spor Eğitiminde İlke Yöntem Teknikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5549 Spor Eğitiminde İlke Yöntem Teknikler SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bireyin gelişim özellikleri ve eğitim açsından doğurguları ile öğrenme kuramlarına göre düzenlenmiş öğrenme ilkeleri hakkında bilginin; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretim planlanmasına yönelik yeterliklerin kazandırabilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilir.
2   Öğrenme kuram\yaklaşımlarını açıklar.
3   Bir kuram\yaklaşımı temel alarak bir eğitim durumu düzenler.
4   Kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz eder.
5   Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar
2 İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları
3 Eğitim felsefeleri
4 Eğitim felsefeleri
5 Davranışçı Öğrenme Kuramı
6 Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı
7 Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı
8 Ara Sınav
9 Öğrenme-öğretme modelleri
10 Öğrenme-öğretme modelleri
11 Öğrenme-öğretme modelleri
12 Öğretim Yöntemleri
13 Öğretim Yöntemleri
14 Öğretim Yöntemleri
15 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Küçükahmet, L. (2005) Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya. Ankara: Gazi Kitapevi.
Ülgen, G. (2004) Kavram Geliştirme, Ankara: Nobel Yayıncılık.
Saban, A. (2004) Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitimi, Ankara: Nobel Yayıncılık
Knight, G. R. (2008). Issues and Alternatives in Educational Philosophy. Michigan: Andrews University Press.
Metzler, M. W. (2005). Instructional Models for Physical Education. Arizona: Holcomb Hathaway, Inc.
Mosston, M. & Ashworth, S. (2002). Teaching Physical Education. New York: Benjamin Cummings.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Tartışma Yöntemi
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+90 232 7435110/14118

murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 15 2 30
Ödev Hazırlama 13 2 26
Sunum Hazırlama 4 3 12
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14443532433
ÖK.24444533433
ÖK.34454432424
ÖK.43343433323
ÖK.53444433323