DERS ADI

: Çocuk ve Spor II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5034 Çocuk ve Spor II SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. AKSEL ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çocuk ve antrenman hakkında genel kavram ve görüşleri yorumlayabilmektir. Çocuk antrenmanı, özellikleri ve fizyolojik etkileri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk antrenmanı ile ilgili temel kavramları bilgisine sahip olma
2   Çocuk hareket eğitimi hakkında bilgi sahibi olma
3   Çocukların gelişim özelliklerini bilme
4   Çocuk antrenmanının özelliklerini bilme
5   Çocuk antrenmanının fizyolojik etkileri hakkında bilgi sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk antrenmanı ile ilgili genel kavramlar
2 Çocuklarda sporun temel ilkeleri
3 Çocukların yaş gruplarına göre gelişimsel özellikleri
4 Çocukların cinsiyetlere göre gelişimsel özellikleri
5 Uzun vadeli sporcu gelişim aşamaları
6 Uzun vadeli sporcu gelişim aşamaları
7 Çocuklarda antrenmanların özellikleri (dönemleme-yarışma,maç)
8 Çocuk hareket eğitimi (Koordinatif özellikler)
9 Çocuk hareket eğitimi (Koordinatif özellikler)
10 Vize
11 Çocuklarda kuvvet antrenman ilkeleri
12 Çocuklarda sürat antrenman ilkeleri
13 Çocuklarda dayanıklılık antrenman ilkeleri
14 Çocuk antrenmanının fiziksel ve fizyolojik etkileri
15 Çocuk antrenmanının fiziksel ve fizyolojik etkileri
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Acar F.M, Antrenman Bilimi El Kitabı, Meta Basım, İzmir, 2001
2. Armstrong Neil, Paediatric Exercise Physiology, Elsevier, 2007
3. Aydın B, Akbağ M, Tuzcuoğlu S, Yaycı L, Ağır M, Gelişim ve öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2005
4. Balyi A, Way R, Higgs C, (çeviren:Ekim Pekünlü) Uzun vadeli sporcu gelişimi, Spor Yayınevi, Ankara, 2016
5. Jürimäe Toivo, Jürimäe Jaak, Growth,Physıcal Actıvıty,And Motor Development In Prepubertal Chıldren, CRC Press, Boca Raton London New York Washington D.C., 2000
6. Özsu N. Oyunlarla Spor Eğitimi, Dumat Ofset, Mersin, 2008
Yardımcı kaynaklar:
1.Acar F.M, Futbolda Çocuk Ve Gençlerin Antrenmanları, Meta Basım, İzmir, 2000
2.Akgün N, Egzersiz Fizyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1993
3.Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
4. MacGregor, Introduction to the Anatomy and Physiology of Children, Second Edition, Taylor & Francis, Routledge, 2000
5. Weineck J, (Çev Editörü: T Bağırgan), Futbolda Kondisyon Antrenmanı, Spor Yayınevi, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, alan çalışması, Sunum, aktarma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aksel.celik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 2 2 4
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.22
ÖK.33
ÖK.44
ÖK.55