DERS ADI

: Antrenman Bilimi-2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5522 Antrenman Bilimi-2 ZORUNLU 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Genel antrenman ve müsabaka ile ilgili bilgilerin bir spor dalına uygulanabilmesi, sporda üst düzey verimliliğe ulaşmak ve bu verimliliği devam ettirebilmeye yönelik antrenman uygulamaları ve planlamasının öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antrenman biliminin bilimsel temellerini öğrenme
2   Atrenmanın organizmaya etkileri
3   Sporda strateji ve taktik geliştirebilme
4   Antrenman ve müsabaka planlaması yapabilme
5   Antrenman ve müsabaka analizi yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antrenmanların organizmaya etkileri
2 Yükseklik antrenmanları
3 Esneklik antrenmanları
4 PNF ve Streching antrenmanları
5 Sporda tekniğin önemi ve eğitilebilirliği
6 Sportif teknik antrenmanı
7 Teknik antrenmanların dönemlenmesi
8 Sporda strateji ve taktik
9 Bireysel yüklenme
10 Yıl boyu yüklenme
11 Sınırsal yüklenme
12 Yetenek seçimi ve yönlendirme
13 Müsabaka hazırlığı, yönetimi ve değerlendirmesi
14 Müsabaka planlaması ve dönemlemesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- T.O. Bompa (Çeviri; İlknur Keskin, A. Burcu Tuner)., Antrenman Kuramı ve Yönetimi , Bağırgan Yayınevi, (2003) Ankara,
- Roy Benson, Declon Connolly., Heart Rate Training . Human Kinetics 2011
Yardımcı kaynaklar:
-Mark Guthrie (çeviri: Can Korkmazoğlu)., Başarılı Atletizm antrenörlüğü Enka spor eğitim ve sosyal yardım vakfı. 2008. İstanbul
- Muratlı S, Şahin G, Kalyoncu O., Antrenman ve Müsabaka . Yaylım Yayıncılık (2005). İstanbul.
-Yaşar Sevim., Antrenör eğitimi ilkeleri Nobel yayın dağıtım. (2006). Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav, alan çalışması, sunum, ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Çolak İbrahim Bey mah. İzmir cad. 91/3 sok. no:2 Seferihisar/İZMİR
Prof.Dr. Metin YAMAN
metin.yaman@deu.edu.tr
0232 743 10 01

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Kısıtlama yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 5 10
Alan/saha çalışması 2 5 10
Kitap Okuma 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 1 22 22
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1354
ÖK.2443
ÖK.335555
ÖK.4333
ÖK.5444