DERS ADI

: KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSD 2010 KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME TEKNİKLERİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sondaj Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Doğal Yapı Taşları Teknolojisi
Maden Teknolojisi
Kaynak Teknolojisi
Endüstriyel Cam ve Seramik
Geoteknik
Madencilik Teknolojisi
Sondaj Teknolojisi

Dersin Amacı

Öğrencilere etkili bir şekilde kritik ve analitik düşünme becerilerini öğretebilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Problemler karşısında kritik ve analitik düşünme becerilerini kullanabilme
2   Problemler karşısında yorumlama becerisini geliştirebilme
3   Problemler karşısında düşünce yapısını olumlu ve olumsuz yönde değiştirebilme
4   Karşılaşılan problemlere yönelik karar verme süreci geliştirebilme
5   Karşılaşılan problem çözümleri için alternatif çözüm yolları geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kritik ve analitik düşünme nedir
2 Düşünme organı olarak beyin
3 Düşünmenin gruplandırılması
4 İstemli ve istemsiz düşünmenin özellikleri
5 İstemli ve istemsiz düşünmenin yöntemleri
6 Kritik-analitik düşünmenin kapsamı
7 Arasınav
8 Kritik-analitik düşünmenin aşamaları
9 Kritik-analitik düşünmeyi etkileyen faktörler
10 Kritik-analitik düşünme nasıl yapılmalıdır
11 Kritik-analitik düşünmede problem çözme
12 Kritik-analitik düşünmede problem çözme stratejileri geliştirme
13 Kritik-analitik düşünmede problem çözme stratejilerini uygulama
14 Kritik-analitik düşünmede problemlere çözüm sağlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Paul, R., & Elder L. (2013) Kritik Düşünce, Nobel Yayıncılık
Waller, B. N. (2012). Critical thinking: Consider the verdict, 6/E
Paul, R., & Elder, L. (2011). Critical thinking: Tools for taking charge of your learning and your life. Prentice Hall
Paul, R., & Elder, L. (2002). Critical thinking: Tools for taking charge of your professional and personal life. FT Press

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu dersin anlatımı sırasında düz anlatım ve problem çözme tekniklerden yararlanılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Arasınav: Temel kavramların yoklanması
%60 Final Sınavı: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Emre Duygun
Torbalı Meslek Yüksekokulu
emre.duygun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15:30-16:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 53

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.5111