DERS ADI

: TARIMDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 4106 TARIMDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarımsal İşletmecilik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DİLEK YÜCEL ENGİNDENİZ

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Dersin katılımcı ve aktif bir biçimde yürütülmesi yoluyla dersi alan öğrencilere tarımda insan kaynakları ve bunların geliştirilmesi ile ilgili bilgi vermek, tarımdaki işgücü sorunlarını ortaya koymak ve çözüm önerileri getirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarımsal istihdam olanaklarını değerlendirebilme.
2   Kırsal alanda insan kaynakları kavramını tartışabilme.
3   Kırsal alanda insan kaynakları yönetiminin önemini değerlendirebilme.
4   Türkiye de kırsal alandaki insan kaynaklarının geliştirilmesi için yapılan çalışmaları yorumlayabilme.
5   Kırsal alanda kadın ve çocuk işgücünün genel konumunu ve istihdamdaki rollerini yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kırsal alana yönelik temel göstergeler.
2 Türkiye de kır kent farklılıkları, Kırsal alandaki insan kaynakları.
3 Tarımda insan kaynaklarını geliştirme olanakları.
4 Tarımsal istihdamda eğitim-motivasyon ve değerlendirme.
5 Tarımsal İstihdamda iletişim ve sorun çözme.
6 Kırsal alanda kadınların insan kaynaklarındaki yeri.
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Kırsal alanda çocukların insan kaynaklarındaki yeri.
10 Tarımda insan kaynaklarının geliştirilmesinde eğitimin ve örgüt kültürünün yeri.
11 Kırsal alanda eğitim ve mevcut durumun iyileştirilmesine yönelik çözüm yaklaşımları.
12 Kırsal alanda insan kaynaklarının geliştirilmesinde model olarak Köy Enstitüleri.
13 Türkiye de tarımda mevsimlik işçi sorunu ve yaklaşımlar.
14 Beş yıllık kalkınma planlarında insan kaynakları ile ilgili yaklaşımlar, insani gelişme indeksleri ve Türkiye.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yıldırak, N., Gülçubuk, B., Gün, S., 2003, Türkiye de Gezici ve Geçici Kadın Tarım İşçilerinin Çalışma ve Yaşam Koşulları, Tarım-iş Sendikası Yayınları, Ankara.
2. Bayraktaroğlu, S., 2002, Stratejik ve Stratejik Olmayan İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Soru-cevap
3. Aktif Katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40 + FIN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40 + BUT* 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve Final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511