DERS ADI

: Kur'an Kıssaları I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİT 5059 Kur'an Kıssaları I SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tefsir Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tefsir Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kıssa anlatım tekniği ve Kur an da kullanılan kıssa çeşitleri hakkında bilgi verilerek, bu bilgiler çerçevesinde Kur an Kıssalarının çeşitli açılardan daha iyi anlaşılmasını ve yorumlanabilmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'an kıssaları hakkında bilgi edinir.
2   Kıssa anlatım tekniğin idrak eder.
3   Kuran kıssalarının günümüze bakan yönlerini tespit eder.
4   Kuran kıssalarının klasik ve modern dönem tefsirleri yorum farklarını karşılaştırır.
5   Kuran kıssalarının sembolik yönünü inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kur'an kıssaları hakkında genel bilgi.
2 Kıssa anlatım tekniğinin gözden geçirilmesi
3 Kuran kıssalarının amacı
4 Tarihi kıssa, temsili kıssa
5 Kıssaların sembolik yönü
6 Kuran kıssalarının çeşitleri
7 Kur'ân'da Yer Alan Kıssalar, Kıssaların Tarihi Gerçeklik Değeri
8 Kur'ân Kıssalarından Örnek (Hz. Adem)
9 Kur'ân Kıssalarından Örnek (Hz. Adem)
10 Kur'ân Kıssalarından Örnek (Hz. Nuh )
11 Kur'ân Kıssalarından Örnek (Hz. Nuh )
12 Kur'ân Kıssalarından Örnek (Hz. Yunus)
13 Kur'ân Kıssalarından Örnek (Hz. Yunus)
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Muhammed Ahmed Halefullah, el-Fennu'l-Kısasî fi'l-Kur'an'il-Kerîm, Kahire 1973;
Ateş, Süleyman, Kur'ân'da Peygamberler Tarihi, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul,
2004.
Suretu Yusuf, Diraseten, Cüneyt Eren, 1997, Kuala Lumpur, Maleysia
Yıldırım, Suat, "Kur'ân-ı Kerîm'de Kıssalar", Atatürk Üniversitesi İslâmî İlimler
Fakültesi Dergisi, sy. III, Sevinç Matbaası, Ankara, 1979.
Ömer Faruk Yavuz, Kur'an'da Sembolik Dil, Ankara 2006.
İdris Şengül, Kur'an Kıssaları Üzerine, Işık Yay., İzmir 1994; Mircea Eliade, Mitlerin özellikleri, trc. Sema Rıfat, Simavi Yay., İstanbul 1993; Sadık Kılıç, "Tarih Felsefesi Açısından Kıssalar", 1. Kur'an Sempozyumu, Bilgi Vakfı Yay., Ankara 1994.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler başarılı bir sunum yapabilmek için dikkat etmeleri gereken hususlar hakkında bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cuneyt.eren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.54