Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tefsir Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Tefsir Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin dilbilimin doğuşu, gelişimi, geçirdiği safhalar ve Kur'an ile olan bağlantısı hakkında genel bilgi sahibi olmasını; dilbilimin konusu olan yazılı metinleri anlama yöntemi ile müfessirlerin Kur'an metnini anlamalarını karşılaştırıp ikisi arasında paralellikler kurmasını sağlamak. Meşhur müfessirleri ve tefsirlerini tanımanın yanında dünyada yapılan dilbilim çalışmaları alanındaki yeni gelişmeleri tanıyıp yöntemlerinden yararlanıp, Kur'an metnini, Kur'an kıraatini ve tefsirleri anlamda güncel yöntemlere yönelmesini sağlamak ve günümüz tefsir, dilbilim çalışmaları hakkında bilgi edinmek. Sesbilim (fonoloji) ile kıraat bağlantısı kurmak. Metin anlama yeteneğini geliştirmek. Kur'an kelimelerinin temel ve yan anlamlarını, çok anlamlılık, eşanlamlılık, anlam daralması ve anlam genişlemesi gibi konuların farkına varmak, metinlerdeki edebi sanatları daha kolay anlamsını sağlamak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1-Doğan Aksan, Her Yönüyle dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, Ankara,2007. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, soru cevap, ödev ve sunum. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı, ödev,sunum ile dersteki performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
huseyin.yasar@deu.edu.tr/ dr_hyasar@hotmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma Saat.15-17 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|