Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tefsir Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Tefsir Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Modern zamanlar toplumları pek çok yönüyle değiştirmiş ve dönüştürmüştür. İslam toplumu için yaşam biçimlerinde olduğu gibi düşünce yönüyle önemli farklılar oluşmuştur. Bu farklılıklar Kur'an yorumlarına yansıması tabii bir olgudur. Modern dönemlerin çağdaş olgu ve düşünceleri Kur'an yorumlarına yansımıştır. Klasik metinler kadar çağdaş yorumlar da Kur'an'ın anlaşılması için önem arz etmektedir. Ayrıca çağdaş problemlerin çözümünde yeni yorumların bilinmesi gerekmektedir. Öğrencinin kendi zamanını anlayıp yorumlamasında yeni yorumların değeri inkâr edilemez. Yeni yorumların kavranılması ilahiyat alanının önemli bir kazancı olacaktır. Öğrencinin nakil ve dirayet yorumlarının yanında modern tefsir metinlerini öğrenmekle görüş ufku gelişir, genişler. Modern dönemdeki Kur'an yorumcuları, yorum yöntemleri, ilkeleri ve yorum türleri kavranmış olur. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1-Cerahoğlu, İsmail, Tefsir Tarihi, I-II, Ankara, 1988, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Metin okuma, açıklama, soru ve cevap. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl çalışması ve yarıyıl sonu sınavı performansına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
: huseyin.yasar@deu.edu.tr /dr_hyasar@hotmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 15:00 -17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|