DERS ADI

: Kur'an' ın Ana Konuları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİT 5006 Kur'an' ın Ana Konuları SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tefsir Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tefsir Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kur'an-ı Kerim, kendilerini hidayete ulaştırma gayesiyle insanoğluna Hz. Peygamber aracılığıyla gönderilen son ilahi kitaptır. Bu gayenin doğru bir şekilde gerçekleşebilmesi için onun düzgün bir şekilde okunması, anlaşılması, açıklanması ve doğru bir şekilde hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bu da ancak Kur ân ın içeriği hakkında bilgi sahibi olmakla mümkündür. İşte bu kitapta Kur'ân'ın öncelikli olarak vurguladığı konulara ışık tutulmaya çalışılacaktır. Bu manada Kur ân kültürü oluşturmak temel hedefimiz arasındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'an'da Tanrı inancı ve bunun esasları
2   Kur'an'da Peygamber inancı ve peygamberler, peygamberlerin ortak yönleri
3   Kur'an'da geçen kutsal kitaplar ve bunların özelliklerinin tespit edilmesi
4   Kur''an'da meleklerin tanıtımı, melek inancının topluma yansıması
5   Kur'an'ın temel esaslarından âhiret inancının değerlendirilmesi
6   Kur'an'da ibadet anlayışı
7   Kur'an'ı anlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ku'an'da Tanrı inancı
2 Kur'an'da meleklerin tanıtımı
3 Kur'an'da Kutsal kitaplar
4 Kur'an'da Peygamber inancı ve peygamberler
5 Kur'an'da âhiret inancı
6 Kur'an'ın Batıl inançları değerlendirmesi
7 Kur'an ve din
8 Kur'an'da yaratılış konuları
9 Kur'an'da ibadet anlayışı
10 Kur'an'da Helal ve Haram
11 Kur'an'da hayır ve şer
12 Kur'an'da akıl ve bilgi
13 Kur'ân'da toplumsal Düzen
14 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Ömer Dumlu, Konularına Göre Kur'ân Çevirisi, İstanbul 2008.

2- Muhsin Demirci, Kuranın Temel Konuları, İFAV İstanbul, 2003.

3- Fazlurrahman, Ana Konularıyla Kur'ân, Ankara Okulu Yayınları.

4- M. Sait Şimşek, Kur'an'ın Ana Konuları, İstanbul-1999.

5- Ömer Özsoy-İlhami Güler, Konularına Göre Kur'an, Ankara-1999

6- Ashfaque Ullah Syed, Index of Quranic Topics, USA-1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Burada öğrencinin de katılımıyla bir ders yapılması düşünülmektedir. Bir bakıma aktif eğitim yöntemi uygulanmaktadır. Aslında hem klasik ve hem de aktif eğitim metoduyla dersler yapılmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Burada öğrencilerin yazacakları makalede derste öğretilenlerin uygulanıp uygulanmadığı veya ne kadar uygulandığı hedeflenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Özellikle öğrencilerin yaptığı çalışmalarda içerik ve uygulamalara dikkat edilecektir. Konuyu nasıl temellendirildiği, nasıl gelişme ve sonuçlandırdığına bakılacak.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Objektif bir bakış açısıyla ve derinlemesine dersin işlenmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omer.dumlu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.74