DERS ADI

: Tekstil Ürünlerinin Tasarımında Yenilikçi Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TTS 4022 Tekstil Ürünlerinin Tasarımında Yenilikçi Yaklaşımlar SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Bu ders; tekstil ürünlerinin tasarım ve üretiminde ortaya konan yenilikçi yaklaşımlar, ileri teknoloji ürünü lif ve ipliklerin ve farklı malzemelerin tekstil ürünlerinin tasarım ve üretimine getirdiği farklı ve yenilikçi etkiler hakkında bilgi vermeyi ve deneysel ürünler tasarlayıp, üretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Görsel ve yazılı kaynaklardan yararlanabilmesi, kendi özgün görsel ve yazılı verilerini oluşturabilmesi. Bu veriler doğrultusunda, yaratıcı, yenilikçi, özgün estetik yaklaşımlar geliştirebilmesi,
2   2. İleri teknoloji ürünü lif, iplik ve farklı malzemelerle farklı kullanım alanlarına yönelik yenilikçi kumaş ve ürünler tasarlayabilmesi
3   3. Tasarımlarında yaratıcı, yenilikçi ve estetik boyutta, seçtiği konu bütünlüğünde renk, biçim ve malzeme ilişkisi kurabilmesi
4   4. Teknik-detay çözümlemelerini yapabilmesi, tasarıma uygun ileri teknoloji ürünü malzemeleri, üretim yöntemlerini seçme ve önerme yetisine sahip olması,
5   5. Hedef kitleyi doğru saptayabilmesi,
6   6. Hazırladığı bir tasarımı ürün haline getirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 İleri teknoloji ürünü lif, iplik , farklı malzeme ve farklı teknolojilerin, üretim teknolojilerindeki yenilikçi gelişmelerin araştırılması, bu alanlarda çalışmalar yapan tasarımcı ve modacıların tasarım ve ürünlerinin incelenmesi, Yazılı ve görsel kaynak ve piyasa araştırması, Firmalara ait katalog ve kumaş incelemeleri, Güncel moda eğilimlerinin ve güncel kumaş fuarlarındaki yenilik ve gelişmelerin araştırılması
2 2 Güncel moda eğilimlerinden de yararlanarak tasarımlar için çıkış noktasının belirlenmesi ve çıkış noktası paftası hazırlanması Yapılan araştırmalar doğrultusunda tasarlanacak ürün grup/gruplarının belirlenmesi, Ürünlerin hedef kitlelerinin belirlenmesi
3 3 Tasarımlar için eskiz çalışmalarına başlama
4 4 Eskiz çalışmaları
5 5 Öğrencilerle birlikte eskiz dosyası üzerinde inceleme ve tasarımların seçimi Eskiz tasarımlar için doğru malzeme, üretim tekniği seçimi
6 6 Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler
7 7 Tasarım Çalışmaları, Uygulama Çalışmaları ve sunumlar hakkında öneriler
8 8 Uygulaması yapılacak ürünlerin teknik açılımlarının oluşturulması
9 9 Uygulamaya geçiş
10 10 Uygulamaya çalışmaları
11 11 Uygulamaya çalışmaları
12 12 Uygulamaya çalışmaları
13 13 Uygulamaya çalışmaları
14 14 Tasarım ve ürünlerin sunumu ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2000
* Yaratıcılık, Michel-Louis Rouquette, Dost Kitabevi, İstanbul, 2007
* Textile Designers At The Cutting Edge, Bradley Quinn, Laurance King Publishing Ltd, China,2009
* Colors for Modern Fashion Drawing Fashion with Colored Markers, Nancy Riegelman,Nine Heads Media, China, 2006 King Publishing, 2012.
* Techno Textiles, Sarah E. Braddock Clarke and Marie O Mahony,Thames&Hudson,2001
* Textiles Today, Chloe Colchester, Thames&Hudson,2004 * Textile Futures,Bradley Quin,Berg,Oxford,2010 * Textile Visionaries/Innovation and Sustainability in Textile Design, Bradley Quin, Laurenc
* Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 1 Issue 2 March 2003
* Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 2 Issue 1 March 2004
* Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 2 Issue 2 March 2004
* Textile, The Journal of Cloth &Culture Volume 3 Issue 1 March 2005


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim elemanı öğrencileri, güncel moda eğilimleri doğrultusunda seçtikleri çıkış noktalarına, hedef kitleye ve uygulama alanlarına yönelik ortaya çıkacak konularda çözüm üretmeye yönlendirir ve konuları ile ilgili görüşlerini yazılı ve görsel olarak sunmalarını ( rapor, tasarlama sürecini anlatan hikaye defteri sunum paftası v.b.) hazırlamalarını ister. Derste yapılan değerlendirmelere katılabilmesi, diğer projelerin tasarımlarına eleştirel bakabilmesi ve yorum yapabiliyor olması,
2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma, uygulaması yapılacak tasarımların seçimi ile ilgili verilen süreler bazında, gözden geçirme oturumları öğretim elemanı tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir. Eskiz ve sunum dosyaları bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler tasarladıkları ürünü malzeme ve üretim tekniği ilişkisini doğru kurabilmesi konusunda bilgilendirilecek , üretim aşamasında üretim raporu hazırlamaları sağlanacak ve süreç takip edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 EKZ Eskiz
2 UGG Uygulama
3 PRR Proje
4 BSN Başarı Notu EKZ * 0.10 + UGG * 0.40 + PRR * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.10 + ODV * 0.30

Değerlendirme Kriteri

Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, yenilikçi yaklaşım, seçilen çıkış noktası ile paralellik, tasarımların seçilen ürün grubuna uygunluğu, tasarımdan üretime geçişte seçilen malzemelerin ve uygulama tekniğinin uygunluğu, ortaya çıkan ürünün tasarımla örtüşmesi ve koleksiyonlarının sunum yöntemleri üzerinden puanlama yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur. 2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır. 3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir. 4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

onlunesrin@gmail.com,

nonlu@deu.edu.tr
02323016751/52

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12:30/13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 8 8
Tasarım Projesi 1 10 10
Proje Hazırlama 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1355333355533315
ÖK.2313153333355533335
ÖK.3335551333355531115
ÖK.4333555333355531155
ÖK.533151333155531115
ÖK.633555533555531115