DERS ADI

: Desen ve Stil II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TES 3002 Desen ve Stil II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. LEYLA ÖĞÜT

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil Tasarımı

Dersin Amacı

Ders, giydiğimiz, döşediğimiz, duvarlarımızı kapladığımız tekstillerin yüzeylerinin dekoratif desen modalarını, onların zaman içindeki değişimlerini uygun örnekler üzerinden incelemeyi ve araştırmayı, desen analizleri yapmayı ve bir stile sahip olan bu desenlerin karakteristiklerini kaybetmeden yeni yorumlamalar ve uygulamalarla ürün gruplarına yönelik koleksiyon hazırlamaları ve uygulamalarını amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Desen tipleri ve karakteristiklerini tanıyabilmesi
2   Kumaş tipleri ile deseni ilişkilendirebilmesi,
3   Desen tarzlarını yorumlayabilmesi,
4   Deseni yeni yorum ve boyutuyla değerlendirebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Desen tiplerinin tanıtımı ve ürüne yönelik desen ve koleksiyon çalışmaları
2 Giysilik kumaş tasarımı için desen, renk, doku, motif boyut, yüzey düzeni üzerine ön çalışmalar
3 Giysilik kumaş tasarımı için desen, renk, doku, motif boyut, yüzey düzeni üzerine ön çalışmalar
4 Atölye çalışması
5 Atölye çalışması
6 Atölye çalışması
7 Koleksiyon sunumu
8 Döşemelik kumaş tasarımı için desen, renk, doku, motif boyut, yüzey düzeni üzerine ön çalışmalar
9 Giysilik kumaş tasarımı için desen, renk, doku, motif boyut, yüzey düzeni üzerine ön çalışmalar
10 Atölye çalışması
11 Atölye çalışması
12 Atölye çalışması
13 Atölye çalışması
14 Koleksiyon sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Style Source Book, Judith Miller
1000 Patterns, Drusilla Cole
Yardımcı kaynaklar: Tekstil Desen Katalogları
Diğer ders materyalleri: Bilgisayar destekli sunum

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamında verilen projeden beklenilen performansın neler olduğu ve proje süreci açıklanır. Eskiz sürecinden tasarıma geçişte çözümlenmesi gereken problemler konusunda öğrenci yönlendirilir, konuyla ilgili literatür taraması ve görsellerin toplanması beklenir.
Araştırmaların projeye uygunluğu, özgünlüğü ve tasarıma dönüşebilme kriterleri tartışılır ve eskiz seçimi yapılır.
Tasarım problemleri çözüldükten sonra tasarım paftalarının sunumu hazırlanır, bu aşamada öğrenci öğretim üyesiyle birebir görüşme içinde bulunur. Öğrenci değerlendirme jürisine, eskiz defteri, sunum paftaları ve uygulama çalışması ile katılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PR * 0.20 +ODV * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin tasarımlarının;
Projeye uygunluğu,
Uygun malzeme ve teknik seçimini belirlemede gösterdiği başarı,
Tasarımlarının sunum paftasını hazırlamasındaki başarısı
Değerlendirme jürisinde gösterdiği performans dikkate alınarak değerlendirme yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenci dersin %70ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
Derse devamsızlık, verilen ev ödevlerin ve projelerin geç teslimi konusunda mazeret kabul edilmeyecektir.
Geciken proje teslimleri değerlendirme notuna yansıyacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

leyla.yildirim@deu.edu.tr
0 232 30 16732

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15555533
ÖK.255555555533
ÖK.355555553533
ÖK.45553535353