DERS ADI

: Tekstil Desen Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEA 3156 Tekstil Desen Tarihi II SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Dersin Amacı

Endüstri devrimi, çağdaş sanat hareketleri, moda ve teknolojik gelişmeler paralelinde 20.yy. tekstil desenlerini dönem özelliklerine göre öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknolojik gelişmeler ve tekstil tasarım ilişkisini kurabilmesi,
2   Sanat zanaat Tasarım kavramlarını bilmesi,
3   Endüstriyel tasarım, tasarımcı kavramlarını ve oluşum sürecini bilmesi,
4   Geleneksel üretimden endüstriyel üretime geçiş sürecini bilmesi,
5   Endüstri Devrimi sonrası tekstil desenlerinin dönem ve tasarım özelliklerini kavraması ve bu bilgileri tasarım uygulamalarında kullanabilmesi,
6   Endüstriyel tekstil tasarım, üretim sürecini kavraması ve yenilikleri takip edebilmesi.Endüstriyel tekstil tasarım, üretim sürecini kavraması ve yenilikleri takip edebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Endüstri devrimi
2 Geleneksel üretimden endüstriyel üretime geçiş
3 18. 19.yy tekstil desen özellikleri
4 18. 19.yy tekstil desen özellikleri
5 Çağdaş sanat hareketlerin oluşumunu etkileyen faktörler
6 Çağdaş sanat hareketlerin oluşumunu etkileyen faktörler
7 Sanat tasarım ilişkisi
8 Tasarım tasarımcı ve endüstriyel tasarım kavramları
9 20.yy ilk çeyreğinde tekstil desen özellikleri
10 Ara sınav
11 1930 -1960 dönemi tekstil desen özellikleri
12 1930 -1960 dönemi tekstil desen özellikleri
13 1960 sonrası
14 1960 sonrası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Elisabetta `Kuky Drudi, Fashion Prints, The Pepen Pres, Amsterdam, 2008
-Bronwen Brown ,Textile Designs: 200 Years of Patterns for Printed Fabrics Arranged by Motif, Colour, Period and Design , U.S.A, 2002
-Peter Phillips, Gillian Bunce, Repeat Pattern, , New York,1993
-John Gillow, Bryan Sentance, World Textiles, Thames& Hudson, London, 1996
-Carol Joys, Textile Design, Watson- Guptil Publication, New York 1993
.WHITON, Sherrill - ABERCROMBİE,Stanley, İnterior Design Decoration, Pearson Education İnc. New Jersey, 2002
.RAWSON,Philip, Design,
.BROWN, Erica, Sıxty Years of İnterior Design, Viking Press, New York, !982
.MASSEY, Anne, İnterior Design of The 20 th Century, Thames and Hudson,London,1990
.FRIEDMANN,Arnold, PİLE,John,WILSON, Forrest, İnterior Design, ELSevier Publishing Company, New York, 1970
-PİLE, Joh,. Interior Design, Harry N. Abrams Inc. Pubishiers1995,New York
-WARD,Michael, Art and Design in Textile, Van Nostrand Reinhold Company, New York,1974

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır.
Öğrenciye araştırma konusu verilerek yazılı ve sözlü olarak kendisini ifade etmesi beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1- Ara sınav notu
2- Final sınavı notu

Değerlendirme Kriteri


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak, derste istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydanqdeu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe-12-12.30 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.154353353
ÖK.243555543
ÖK.34344445455
ÖK.4553453555
ÖK.5435535335
ÖK.634555345