DERS ADI

: Güncel Takı Uygulamaları II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAU 4382 Güncel Takı Uygulamaları II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. NEŞEM ERTAN

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında; takı tasarımına ait her coğrafyadan güncel uygulama örneklerinin incelenmesi, günümüz takı tasarımcılarının konsept ve koleksiyon oluşturma çalışmaları hakkında bilgi edinilmesi, alternatif malzeme ve tekniklerin kullanıldığı yeni takı önerilerinin öğrenci tarafından atölye koşulları dahilinde ürün olarak oluşturulması amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; farklı coğrafyalarda güncel takı anlayışını oluşturan tasarımcı ve sanatçıların çalışmalarını incelemesi
2   Günümüz takı tasarım anlayışı ve dünya genelindeki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması
3   Ders kapsamında incelenen örnekleri analiz edebilmesi
4   İncelediği örnekler ışığında özgün takılar tasarlayabilmesi
5   Tasarladığı takının malzeme ve üretim tekniğini belirleyebilmesi
6   Tasarladığı takıyı, anasanat dalı dersleri kapsamında edindiği yeterlikler doğrultusunda ve takı atölyesi imkanları dahilinde üretebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Takı tasarımına süreç yaklaşımı ve örnek çalışmaların incelenmesi
2 Güncel takı tasarımına farklı ülkelerden uygulama örnekleri
3 Takı tasarımında örnek analizi
4 Yaratıcı düşünce teknikleri ve fikirden ürüne takı tasarım süreci (teknik)
5 Örnek incelemesi
6 Eskiz süreci
7 Eskiz süreci
8 Eskiz değerlendirme ve uygulama malzemesi belirleme.
9 Malzeme deneme süreci
10 Üretim süreci
11 Üretim süreci
12 Üretim süreci
13 Dönem çalışması ön değerlendirme
14 Düşünden ürüne tasarım süreci

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lewin, Suzan Grant (1994). One of a Kind, American Art Jewelry Today. New York, Harry N. Abrams, Inc., Publishers
Olver, Liz (2004). The Art of Jewellery Design, from Idea to Reality. London, A&C Black Publishers Limited
Phillips, Clare (1996). Jewelry, From Antiquity to the Present. London, Thamesand Hudson LTD.
Phillips, Clare (2000). Jewels and Jewellery. London, V&A Publications

Takı kitapları, katalogları ve süreli yayınlarda yer alan makale ve araştırmalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında;
Öğrencilere, günümüz takı tasarım anlayışının oluşmasında etken olan temeller ile ilgili bilgi verilir. Örnekleri ile birlikte tarihsel gelişim sürecinin açıklandığı takı olgusundaki dönüşüm aktarılır. 20. yüzyıldan itibaren, eser veren öncü tasarımcı ve sanatçıların takıya yaklaşımları ve kullandıkları yöntemler incelenir. Güncel takı tasarımcı ve sanatçılarının üretimleriyle ilgili örneklerin ışığında, öğrenciden tasarım önerileri getirmeleri istenir. Öneriler üzerinde tartışıldıktan sonra son şekli verilen tasarımların üretim malzemeleri ve teknikleri belirlenerek, tasarlanan takıların üretimi yapılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + DKL * 0.10 + ODV * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevler ve sunumlar; öğrencinin araştırma yöntemlerini ve tasarlayıp ürettiği ürünlerin sunumunda kendini ifade etme yetisini sorgulamaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Derse devam ve katılım azami önem taşır.
Verilen ödevlerin tam ve zamanında teslimi; derste takip edilmesi gereken sürecin aksatılmaması, olumlu değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders akışını öğrencilerin talep ve ilgileri ile gerçek zamanlı olarak manipüle edilmektedir. Zira kaynak önerilmeyen bir içerik söz konusu olduğundan bireysel katılım ve ilginin aktif olmadığı koşullar bilgi aktarımı hariç tüm unsurları engellediğinden amaca hizmet etmeyen koşullardır. Öğrencilerin gerek sınav gerekse sunumlarda; destek, anlama ve/veya eleştiri amaçlı katılımları bireysel iletişim becerilerinin yanı sıra öz saygılarını pekiştirerek sıra dışı yaklaşımlar kurgulayabilmelerine zemin yaratmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nesem.ertan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günleri 12:30-13:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 3 3 9
Tasarım Projesi 10 4 40
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1331551113131
ÖK.2115511113335
ÖK.3313351115533
ÖK.411353553315
ÖK.515533155551151313
ÖK.655311555313